10 maj 2010

Idag har det varit en lång, aktiv dag.
Kl 05.30 kom Ängla upp till mig och tyckte att det var dags att gå ut.... ja... bara till att dra sig upp från varma sängen.
09.00 kom en kompis med sin lilla son hit, dom stannade till typ 13.30.
Mamma kom förbi vid 13 och stannade ett tag, hon hade köpt 6st boxbom (eller vad dom därade buskarna heter) som vi skulle hitta plats till. Där är ju bara ogräs överallt så det var inte lätt, men ner i jorden kom dom :-)
Sen blev jag fast i trädgården resten av dagen, det syns inte att jag har fixat så mycket där.... men jag loooovar att det känns i kroppen!!!

Vågar inte göra för mycket nu heller, på onsdag kommer 2 nissar och river ner mitt tak. Dom ska oxå tvätta och måla huset utvändigt, sen på måndag så kommer plåtslagaren och lägger nytt tak.... bort med all eternit!!!!!
Kommer nog bli 1½ dryga veckor!!! Fast hantverkarna har fått order om att inte komma innan 08.00 eftersom jag jobbar kvällar, hoppas dom håller det så man inte vaknar med 2 gubbar utanför fönstert :-)

Jobb ja... nu har jag haft vad semester jag ska ha. Så imorgon sätter jag igång med jobb igen... 3 helger på rad blir det nu *suck* och givetvis är J långledig nu när jag börjar jobba *ännu mera suck*
Men det ska faktiskt bli skönt att komma igång igen, får lite känsla av hur det var när jag va långtidssjukskriven i somras... inte alls roligt!

Nu ska jag ta mig en dusch, gå ut med Ängla och sen är klockan 23.30.... då kommer J :-)

Kram på er alla