07 februari 2010

VINTER!!!!

Som vanligt måste jag ju säga... FY vad jag är en dålig bloggare!!
Nu har det hänt en del igen, snabba ryck är det som gäller i mitt liv för tillfället :-)
Förra fredagen var jag och tittade på ett litet hus att hyra, jätte mysigt tror jag det kan bli där. Det är mindre ytan än vad jag har nu, bara 50kvm på 2 våningar men med större trädgård,inglasad altan, uppmurad grill och en mysig "fikahörna", vacker natur, 20minuters promenad från havet... ja... behövs det mer?
JO.... 2 minuters bilfärd till jobbet :-) så det innebär att jag inte behöver ha någon som tar ut Ängla när jag jobbar.

Ängla ja.... hon sover hos mamma inatt. FY TUSAN vad jag har separationsångest!!! Vill ju ha min lilla tjej här!! Det är andra gången jag lämnar henne mer än några timmar bara. Imorgon kväll ska jag hämta henne efter jobbet, men jag ska oxå till mamma på dagen och äta middag så då får jag mysa lite iallafall :-)
Kommer bli jobbigt att somna utan hennes god natt puss och tänk att vakna utan en god morgon puss då..... usch!!!!

Iallafall... huset ska jag hyra, skrev kontrakt i måndags och sa då oxå upp min lägenhet :-)
Så nu är jag i full gång med att rensa, rensa och rensa i förrådet... såå mycket som ska ges bort/kastas :-) skönt att bli av med lite!!


Vinter har vi gott om här i skåne, mysigt!! Men snart får det gärna börja bli lite vår oxå.
Avslutar med några mysiga vinterbilder.
Hoppas nin har en bra helg!!!





3 kommentarer:

Tweety sa...

Låter som ett mysigt litet hus. När flyttar du, skall bli kul att se lite bilder på huset. Hoppas allt är bra, kramiz

Penseldraget sa...

hej lotta
tack för din värmande kommentar, vad kul o flytta =) jag har typ lika i min lägenhet ,jätte liten yta för att hänga grejer,håller på med en lösning just nu faktiskt, jag mätte väggen där jag vill ha krokarna, och lät min snickare bygga en platt vägghylla, bara raka plankor i rad som där man kan sätta hur många krokar som helst =) ska visa när den är klar...
kram pia

Snäckan sa...

Låter underbart med ett litet hus. Är glad för din skull!
Kram!