03 april 2010

I torsdags var det väntade veterinärsbesöket ett faktum... vi var ute på promenad med grannen och hennes hund när Ängla skulle göra sina behov så kom det slemmigt blod ut... snacka om att bli nervös.
Så jag ringde veterinären och fick komma dig med en gång, promenerade hem sen följde grannen med mig som moraliskt stöd :-) TACK!!!
Tjocktarmsinflammation och ögonkatarr (hennes ögon är röda och varar sig) var vad dom sa.... 10 dagar med antibiotika och nytt lättsmält dietfoder som var dyrt som tusan. Men min tjej är värd allt guld!!!!!
Hon äter som aldrig förr av denna maten, står tom. vid skåpet där maten finna och gnäller om hon inte fått mat när hon vill :-)
O mer blod har vi sluppit oxå!!!

Ja.... så var det påskhelg och jag är leeeeedig :-)
Idag har jag hunnit med att fixa till altanen iallafall så nu står dom nya trädgårdsmöblerna på plats, bilder kommer..
Nu har jag Tindra här ikväll och så blir det film med trevligt sällskap :-)

Imorgon hoppas jag på fint väder så vi kan gå en riktigt lång promenad!!! Kanske ska börja göra Ängla bekant med våra nya omgivningar och köra dit och promenera....
Tror det kan göra flytten lite enklare för henne iallafall.

Min underbara morbror åker hem till usa imorgon igen och jag har inte hunnit träffa honom :-( grymt tråkigt!!! Men så är det ibland tyvärr.
Han är ändå den underbaraste.... han har köpt abercrombie and fitch parfym :-) kan man bli mer än jäkligt glad och tacksam??? Love You morbror!!!

Neee.... nu ska jag klippa klorna på Tinda innan filmtajm.

(Förresten,... "julen varar ända fram till påska"... det är en här i området som går efter den versen, dom har fortfarande adventsljusstakarna kvar i fönserna :-) )


GLAD PÅSK PÅ ER!!!!!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Låter som om du haft en skön påsk. Vad bra att vovven piggat på sig, och ja visst betalar man vad det kostar i dyra foder ;)

Homer äter ett dyrt torrfoder och det betalar jag gärna. Han får inga urinstenar längre och det är värt varenda slant!

Ser fram emot lite bilder från din nya omgivning!