22 april 2009

Dagen

Idag har jag varit hos morfar och träffat släkten, vi samlades för att fira 2 födelsedagar.
Mormor och kusinernas mamma har födelsedag idag, tyvärr befinner de sig båda i Nangijala så de var inte med oss fysiskt. Men visst fanns/finns de båda hos oss alltid!!!
Jag tror att mormor beställt regnet idag... när vi kom till kyrkogården regnade det som bara den för att en stund senare klarna upp igen :-)
Nu lyser ett ljus i mitt fönster för de båda älskade och saknade!!

Vi åt kallrökt lax med nypotatis och kall sås gjord på cremé fraishe (stavning??), rödlök och vit rom... såååå gott!!! Det är mat som mormor ofta bjöd på... laxen kommer givetvis från fiskaren i Vomb :-)

Hittade en stooor gammal bibel hemma hos morfar som tillhört morfars mamma... i den fanns tidningsutklipp, dödsannonser, något vigselbevis mm. Roligt att på så vis få veta lite mer om släkten!!
Morfars hem är för mig en dröm.. där kryllar av antika möbler och andra saker som skulle passa bra här hemma ;-) Det är så roligt att titta på allt och höra morfar berätta historier från förr.

C påminde mig idag om att jag tidigare lovat att lägga ut bilder på djuren som finns/har funnits i släkten så här kommer våra finaste!!!
(Tyvärr saknar jag bilder på några av djuren... b la vår fina Hovawart tik Bonnie som lämnade oss i saknad för ca 12 år sedan)


Min tjej Aailah som nu är 14 veckor och väger ca 7,2kg



Finaste Affe (bordercollie) som har funnits i våra liv hemma hos mamma i 13½ år innan han för någon månad sedan fick lämna oss för att komma till hundhimlen



Detta är Affes bror Aslan som för ca 1 vecka sedan följde Affes fotspår till hundhimlen, där har de båda det bra nu!!!
Aslan tillhör morbror med familj




Kira (Amstaff) som kom till C när hon var ca 7 månader fick tyvärr oxå lämna oss... hon hade tidigare haft flertalet ägare som antagligen inte visste vad de gav sig in på när de skaffade hund.
Det är inte lätt att få en "liten" osäker tjej att bli trygg i alla situationer!!!
(du fixade det bra C!!! Tyvärr fick du ingen ärlig chans med Kira.)


Kusin Cs katt Eos... hon kom till C när hon var 3 år (tror jag), en katt som de sa var folkskygg och rädd för en massa saker... det stämmer inte!!!


Cs katt Shiba som är mer människa än katt :-)


Nu kallar sängen, jobbar imorgon på morgonen så det är till att gå upp klockan 05.00!!!!!
Det är inte humant att gå upp då... mitt i natten ju!!
Aailah är oxå trött, hon ligger nu i soffan och väntar på att vi ska lägga oss. Det har varit en lång dag med mycket bus för henne :-)



Natti





2 kommentarer:

Majken sa...

Vad mysig med lite kalas & god mat. creme fraich med stenbitsrm & lite majonäs är väldans gott till nypotatis :)

Vad stor & fin hon blir din´hund...

Härliga foton på alla dina djur.. Älskar det med hunden som sover så gott i korgen...

Ja, jag är gald att jag hittat en läkare & jag tror han kommer kunna bli bra... Men jag har inte riktigt fått kläm på honom än..

Ha en fin dag!
Hos oss är det strålande solsken & alldeles ljummet.. Kom precis in från en långpromenad med Zingo..

Kram

MizanFlisan sa...

Jag har något till dig på min sida!