24 april 2009

Otur- eller turdag??

När jag kom hem från jobbet idag kände jag lite rastlöshet inför vad jag skulle göra med min 3-dagars ledighet... tänkte några sekunder och ringde sedan systra mi och frågade om jag kunde tillbringa helgen hos dom. Så här sitter jag nu i Halmstad, precis i skogskanten och har det skönt!!

Systerdotter E visste inte att jag och Aailah skulle komma, mötte upp dom i djuraffären... släppte Aailah runt hörnan först och hör hur E säger, "men hej gumman" :-)
Frågade henne sedan vad hon tänkte när hon bara såg Aailah... "jag trodde att hon hade rymt hemifrån" Hihi... så gullig!!!

På tal om ingenting så kom en fråga från E tidigare idag... "Lotta... när ska du dö??"
Usch, undrar vad lilla tjejen går runt och tänker på!! Men hon sa iallafall att hon bara undrade.

E har haft en oturs dag idag, det har hänt en del på bara några få timmar!!
  1. Hon skulle springa ner för en grushög på gården, halkade och skrapade knän och händer... AJ!!! Men det gick som tur var inte hål, bara lite, lite på ena handen.

  2. Vi var ute med Aailah i skogen (som ligger precis intill gården), på väg tillbaka hem mötte vi en tjej som var ute och red. (Aailah var jätte duktig) Hästen stannade innan vi gick förbi och vägrade sedan gå igen så tjejen hoppade av och gick en liten bit fram där hon med hjälp av en bänk skulle sitta upp igen (hon hade ingen sadel), tjejen fick tillslut "kasta" sig lite eftersom hästen precis när hon var på väg upp gick bort från bänken. Jag och E stod en bra bit därfrån och tittade... hästen skenade, tjejen flög av. Hästen kom i full galopp mot oss, utan kontroll på kroppen men den saktade in framför oss och rusade sedan vidare för att svänga av in till gården där den bor (precis innan en väg). E och Aailah stod bakom mig i kanten av stigen... kan förstå att E blev lite rädd för det blev jag oxå (Aailah hann inte förstå så mycket eftersom det gick så fort)!! Det är inte något litet nätt djur direkt! Men allt gick bra... hästen sprang rakt in i hagen och tjejen klarade sig bra :-)

  3. E busade i soffan, tappade balansen och slog i örat i bordet... aj, aj, aj... hon fick en liten röd bula :-(

(Nu sover hon iallafall efter att vi har läst om Sunes lillebror Håkan :-) )


Har du haft tur/otur idag??

Vad ska du göra i helgen??


Åt idag för första gången i år grillat... så gott!!!


Hoppas du får en skön helg!!


Inga kommentarer: