29 november 2009

1a advent idag

Ja... så har ännu ett år gått o snart kommer tomten på besök igen.
Har inte någon jätte julkänsla i kroppen faktiskt, men jobbar på det :-)
Har pysslat lite här hemma med en massa ljus och annat, så nu är det bara julegardinerna i köket som ska upp... imorgon!! ;-)
Tänkte ta och torka lite apelsin oxå, nejlikor får oxå komma fram så man får den därade mysiga juledoften i lägenheten.... DÅ kanske julkänslan infinner sig!!


Min "lilla" tjej är nu 6 månader, väger 24kg och är hur aktiv som helst :-) Så mycket träning o aktivering blir det!! Roligt!!!

Ja, en hel del har säkert hänt sedan sist... men man kan ju inte berätta allt ;-)
Iallafall så söker jag med ljus o lykta efter en gammal trälåda, mitt nya projekt är att göra en matbar till Ängla som inte är i rostfritt och som inte finns i vartannat hem. Bild på det kommer när jag fått tag på en låda som passar....

Nu ska jag laga lite mat, gå en låååång mysrunda med Ängla och sedan njuta av ljusen och allt :-) Är ledig imorgon efter att ha jobbat helgen, så kan sitta uppe huuur länge jag vill....
Just ja, köpte ju pepparkakor och ädelost innan.... det får det bli till kvällen!!!

Bilderna visar mitt julehem just nu :-)

Hoppas du har en bra 1a advent!!!!










Inga kommentarer: