29 juli 2009

Veterinärbesöket

Då har måndagen varit här... (och några andra dagar)
Hos veterinären så röntgade dom Aailahs ben fram och bak, hon har benmärgsinflammation. Det är ungefär som att ha växtvärk och ska enligt veterinären gå över men det kan ta runt 1 år innan hon är bra. Så nu gäller antiinflammatoriska och "diet" innehållande tillväxtfoder så hon inte växer i samma takt som hittills (har dock använt samma foder tidigare). Höfterna vet vi inte så mycket om ännu, hon är för ung/outvecklad för att de ska kunna säga något. Så nu är det återbesök om 1 månad som gäller. (Hon är nu 7 månader och väger 20kg)

Annars har jag haft det ganska bra... kroppen gör sig påmind som vanligt och tröttheten är hemsk men det funkar ändå ganska okej.
Igår passade jag systerdotter E, vi var och busade med A och hans son... en rolig eftermiddag/kväll. När vi kom hem badade E och sedan somnade hon gott på soffan :-) Aailah låg och passade henne hela natten... de var såååå söta!!! Men Aailah fick flytta sig lite för E lade sig på henne när hon vände sig.. hihi
Men tänk... för 5 månader sedan var Aailah pytteliten och nu är hon lika lång som E... helt sjukt.
Ikväll fick jag ett ryck, så nu har jag rensat en garderob med kläder i, städat köket och grundstädat badrummet :-) Nu är jag slut!!! Men skönt känns det!!
Hoppas på att jag orkar ta och städa golven imorgon, Aailah fäller något grymt mycket nu... ligger hårtussar typ överallt även en timme efter dammsugning *sucka*

Inga kommentarer: