18 augusti 2009

Lekdax!!

Helgen har varit lugn här, i lördags var jag och Aailah med A och hans barn... vi gick en liten sväng sedan tog det stopp vid "dammen" där Aailah och As son skulle leka/bada. Aailah fick gå i koppel så det blev nästan som träningen hos sjukgymnasten :-) Sedan var hon trött!!!
I går kom J hit... vi snackade skit och så blev det lite vin och öl :-) Bra start på veckan!
Hade en riktigt skön dag/kväll, fick hjälp av J med att klippa gräsmattan oxå så nu ser den helt okej ut... mycket bättre än innan!! Jag har oxå sått nytt gräs och lagt på ny jord på en del ställen, så vi får se hur det blir.
Imorgon kommer systerdotter E hit, hon saknar sin moster (och moster saknar henne massor) och vill sova här i 3 nätter.
Kanske vill Mizanflisan leka på onsdag eller torsdag??? Ring!!
På fredag morgon är det rehab igen, sedan ska jag och E hem till mamma och äta innan det är dags för tivoli i byn...
Söndag är mammas födelsedag :-)
Nästa vecka är det besiktning av bilen och en massa annat... hade 3 tider att passa på samma dag, men ändrade 2 av dom. Orkar inte fara o flyga mellan 3 olika städer på bara 3½ timme... eller ja... tror inte att jag hade hunnit med allt heller!!
Syster är snart nerflyttad till skåne igen... skönt att ha dom lite närmre, men jag kommer faktiskt sakna Halmstad... får väl våldgästa de som flyttar in på gården.. hahaha. Tror ni det skulle vara uppskattat?? ;-)
Måste skriva till Tweety (länk finns under mina favoritbloggar):
Hoppas att allt är bra med dig, familjen och maaagen :-)
Önskar er lycka till med allt!!
Kramar till er

3 kommentarer:

Tweety sa...

Allt ät bra med oss & magen! Hoppas allt är så bra det kan vara med dig? Kram

Ulrika sa...

*Tittar in för en snabb hälsning..*

Ha det så gott!
;)

*tittar ut igen*

MizanFlisan sa...

Vi är hemma efter kl 14 idag torsdag. Vi tänkte gå på tivoli i helgen! :) Det var väl ett år sedan?!