05 november 2009

1 månad!!!

VARFÖR ser jag inte bilderna när jag skriver inlägg?? Frustrerande!!!

Nästan en månad sedan sist, en hel del har hänt varav inte allt är roligt men ändå.
Det bästa är nog att vi har fått en ny familjemedlem, Tindra som är mammas lilla valp (hon är på foto tillsammans med Ängla som man dock inte ser så bra). Hon är nu 9 veckor, en blandistjej newfoundland/schnauser... sjuuuukt söt är hon, en liten nallebjörn!!

Min lilla Ängla har blivit stor, hon är 5 månader nu och väger strax under 20kg :-)
Har dock ett problem med henne och det är valptänderna som inte vill släppa taget om henne trots att de nya tänderna är nästan helt uppe. Så nu har hon helgen på sig att få ut dom annars blir det till att dra ut dom hos veterinären på tisdag så hon inte får bettfel.

Jag har en ny "hobby".... jag gör gipssaker.
Finns bilder på några saker, hjärtan och rosor att dekorera med eller som blomsterdekoration (med pinne, nu har jag även påbörjat att göra tavlor av gips. blir nog ganska bra när det är klart tror jag :-)
Men nu har man ju samma problem som alltid..... vart ska man göra av allt???? Sälja??

Jaha... vad mer...

Fibro... ja det är ju höst, så vad kan man vänta annat än mååånga onda dagar??
Idag har varit en hemsk dag!! Har verkligen ont i alla delar av kroppen och känner mig så fruktansvärt tråkig och framförallt som en gammal tant!! Kan knappt böja mig ner för att ta på Ängla kopplet ju...
Men... våren/sommaren och värmen kommer väl snart igen så man får kämpa på.

Ska försöka bli bättre på att skriva nu!!! Kan inte lova men ska försöka!!!

Angående tävlingen så ska jag göra fler försök med bilderna snart!! Så se upp :-)





1 kommentar:

MizanFlisan sa...

Jag dekorerar gärna med dina fina gips figurer hemma hos mig! :)