05 maj 2010

avklarad flytt :-)

Nu så... äntligen är vi klara med flytten.
I måndags lämnade jag nycklarna till lägenheten så nu kan jag koncentrera mig på att få ordning i huset :-)
Både jag och Ängla trivs som tusan här, lugnt och skönt, tyst förutom fåglarnas kvitter... sååå mysigt!!
Vi har oxå hunnit vila ut lite efter stressen med flytten, så nu är man lite mer människa igen.

Känns som om livet har börjat om på nytt igen... inga tråkiga gamla minnen finns kvar och gnager längre, nu trivs jag med tillvaron... allt är mys just nu :-)

Ängla har varit jätte dålig ett tag, men nu efter några dagar med antibiotika och kortison så äter hon bra och magen verkar vara okej... men man ska inte säga för mycket!!

Själv så mår jag okej i kroppen, det är dock mindre roligt på morgonen när man med stel och öm kropp ska ta sig ner för trappan...
2 dagar har jag vaknat med svullna ögon.... mmm... björken i trädgården grönskar. Har köpt ögondroppar idag så får se om det kanske kan hjälpa lite.

Idag träffade jag min fina J, skönt att veta att man har sina vänner trots att dom bor långt ifrån... snart kommer A hem på besök oxå :-)
Imorgon kommer mamma och Elin (systerdotter) på besök, Elin ringde härom dagen och skällde lite på mig :-) "Lotta.... du har inte ringt till mig och sagt att du har flyttat!!! Det var tur att mormor sa det till mig för annars hade jag ju inte vetat om det!"
Det räckte inte med att jag hade berättat att jag skulle flytta :-) SÖTIS!!!

Några halvkassa bilder på min nya omgivning... mitt hus från sidan igår när det var mörkt. Ska försöka ta fler foto snart... det är bara så tråkigt eftersom jag får ta med mobilkameran... VILL HA EN NY KAMERA!!!!!

Måste oxå önska Mizan lycka till med operationen på fredag!!!





Inga kommentarer: