25 maj 2010

Nästa vecka börjar jag träna.... jaaa... du läste rätt!!!
Jag har hittat ett litet ställe i grannbyn (dyrt som tusan, men ändå) som verkar kanonbra.
Där kan jag styrketräna, vibrera eller träna i grupp... vissa grupper är det en sjukgymnast som håller i. Tycker att allt verkar toppen, men det fanns ett stort MEN.

Man måste binda sig för ett år... och tänk OM kroppen min skulle strejka helt...
Fick då tipset av personalen där att se om jag kunde få fysisk aktivitet på recept, ringde till vårdcentralen och fick prata med en super trevlig ssk som inte alls vet vem jag är. 10 minuter senare hade hon skrivit ett recept till mig som läkaren sen ska följa upp (ett krav för att man ska få det), så nu kan jag prova på i 3 månader för 370kr/månad innan jag binder mig 1 år :-)

En annan sak som är bra där är att där tränar mycket folk med diverse problem så dom är förstående och kunniga där, man kan även frysa kortet om det skulle vara så att man under vinterhalvåret tex inte skulle kunna träna pga mer värk (som man får när man har fibro).


Tänkte även fråga mina fibrovänner om det är någon som har fått triggerpunktsblockader någon gång???


Idag har jag rensat en massa i uterummet, så snart är där oxå fint :-)
Imorgon ska jag försöka ta mig till sysav i Lund och slänga lite saker, hälsa på M och passa på att hämta färskfodert till Ängla som M har i sin frys.... 10kg!!!
Måste till banken oxå o få en ny dosa till internetbanken så jag kan betala mina räkningar, så låst man är utan den lilla dosan.

Fick megasug på att baka men hade inte så mycket hemma att baka med... gjorde kladdkakesmet och upptäckte att mina ägg va för gamla :-(
Tur min kära mamma skulle jobba så hon kunde komma med 2 ägg till mig!! Så nu finns här en färdig kladdkaka med hackad toblerone på :-)

Har varit duktig den senaste tiden med att inte äta sötsaker och har bara druckit läsk på jobbet, har fått dille på citronvatten... sååå gott det är!!!

Nu kommer snart J... får se hur pigg han är efter kvällens arbete, han har LOVAT att se Inte utan min dotter med mig eftersom jag fick se Transformersfilmerna.... tror ni jag får se den idag??

Inga kommentarer: