18 december 2008

AAAHHHHH.....

.... nu har det ju gått evigheter sedan jag skrev sist!!!
Men jag har haft fullt upp med packning, flytt, uppackning, jobb, sjukskrivning osv...

Nu är jag iallafall på plats i Lund :-) Har målat sovrummet, vardagsrummet slipper jag måla själv eftersom de som bott här skadat tapeten så det är skönt!! Men sen när det blir målat i resten av lägenheten vet man aldrig.
Trivs toppen bra!!!
Har planterat tulpaner i trädgården som jag hoppas växer & blir fina i vår, nu är där ljung, granris & små lampor. Sååå mysigt när julen närmar sig, men om det hade varit lite snö hade allt blivit MYCKET mer stämningsfullt tycker jag!

Jag fick gungstolen av mamma :-) men har bestämt mig för att inte måla den, tycker den är fin som den är & den bryter av mot alla ljusa möbler.
Vill till loppis snart & försöka hitta kökslampa, någon stooor fin tavla att ha över soffan & ett gammalt skrivbord att ha som pysselbord (så jag slipper ha allt på köksbordet).

En hel del pyssel har jag hunnit med mitt i allt, det är min "terapi" för att koppla av en liten stund. Har blivit ganska mycket tags nu till julklapparna :-)

Har blivit medlem i ett forum för smärtisar... verkar super bra där!! Alla är så trevliga och det finns mycket info om många saker. Nackdelen med såna ställen är att man lätt sitter och läser medans timmarna knallar mot natt & sovdags... men det är skönt att kunna skriva av sig ibland, få utbyta erfarenheter av behandlingar & annat osv...
Har suttit & tittat lite på några bloggar om inredning... *älskar* Så fint alla har det på sina bloggar *avundsjuk*!!!
Snart är det julafton... o ingen snö finns det :-(
Hur tar tomten sig fram när snön lyser med sin frånvaro??
Vi vill ha en vit jul i år!!

Några foto från nya lägenheten:
Ett gammalt fönster som blivit "anslagstavla" Min myshörna!!! :-)
Första snön denna vintern (min trädgård)
Mitt fina konstgräs... gillar den "mystiska" färgen
Sovrummet efter målning

Inga kommentarer: