08 februari 2009

Lite bättre dag!!!

Idag är det liiite bättre i kroppen... händerna/armarna vill fortfarande inte riktigt som jag vill men annars är det okej!!

Usch... jag verkligen AVSKYR när en människa lovar att ringa & sedan inte hör av sig på ett tag!!! Varför säga att man ska ringa när man inte tänker göra det???
Total besvikelse varje gång!!

Fick svar på mina prover igår, allt låg inom det normala gränsvärdet men b-vitamin var ganska lågt ändå så jag ska ta 1 b-kombi varannan dag. Skönt att det inte visade något annat!!!
Men varför är jag då så fruktansvärt trött??????


Nedan ser ni min arm idag... 4 dagar efter provtagningen... hon stack fel... syns det???





Min älskling va så pigg & busglad sist jag var hos mamma... så roligt att se honom som en liten bebis fortfarande!!!
Han är 13½år!!!!! Vanten som han busar med har jag eller syster haft för många år sedan... vi fick dock inte behålla dessa själva utan de åkte ner i Affes leklåda... hihihi. O ännnu lever denna vante kvar!!
((Han är inte så farlig som han ser ut opå bilden ;0) ))







Gick ut i trädgården innan för att titta lite hur där såg ut i rabatterna...
TITTA vad jag såg :0) !!!!
Minns dock inte riktigt vad det var för lökar jag satte här i höstas... men det är något gult iallafall.. hahaha.



Ja.. nu är ju som sagt målaren klar i lägenheten, är verkligen jätte nöjd med de tapeter jag valde!! Under tiden målaren arbetade så såg man ju lite av lägenhetens historia... har tidigare visat en vacker grön tapet som suttit i hallen & här kommer en tidigare tapet i vardagsrummet... hrm... ja... vad kan man säga???





MÅNGA lager tapeter gömde sig på väggarna!!


Som tur va så fick soffan stå kvar i vardagsrummet, målaren ville först att jag skulle flytta den men tror han (lixom jag) senare insåg att det var ganska svårt att hitta någon plats åt den i sovrummet... Så den fick gömma sig under en massa papper!!!
Här är nya tapeten i vardagsrummet... väldigt diskret!! Man ser nästan inte att där är något mönster på den om man inte går nära.



Ja... vilken av dessa är då den nya i hallen & vilken är den gamla????





Japp!!! Detta är den nya!!





I fredags (eller torsdags) kom 2 nissar hit och tittade på mitt hallgolv som har släppt lite i en kant, så den "följer med" dammsugaren upp. De tyckte att golvet va så gräsligt att de ville byta golvet helt!!
Är det sååå hemskt tycker ni??




Men man tackar ju inte nej till det!!!
Iallafall så ska de komma på onsdag & lägga nytt, fick 5 olika golv att välja mellan... men hur lätt är det att välja genom att titta på 5 bitar á 10*10 cm styck & där efter på 1 minut säga
"DET VILL JAG HA"??
Jag tyckte inte att något av golven såg så där jätte fina ut så valde mellan 2 ljusa, där efter fick ena nissen säga vilket som var finast på större yta. Så vi får se hur det blir!!
Hallen är ju ganska mörk eftersom där är en massa (6) garderober, dörr till toalett & endast ljus från vardagsrumsfönsterna som ligger rakt fram från ytterdörren (hallen är ganska lång).
Hade jag fått välja själv hade jag velat ha nytt köks golv oxå/hellre, för det är lite missfärgat på några ställen & känns allmänt ofräscht ut tycker jag!!

Har ni haft en skön/lugn/rolig/mysig/fartfylld/jobbfylld/alkoholfylld eller alkoholfri helg?


Återkommer kanske senare idag med några fler uppdateringar!!!
KRAMISAR

1 kommentar:

Anonym sa...

Tapeterna du har valt är hur snygga som helst. Dem är säkert ännu bättre när man får se dem live. Hoppas du får i ordning allt snart! Lycka till med inredningen!