22 oktober 2010

Fredag, snart lördag och jag är ledig tom söndag :-)
Första lediga helgen nu efter 3 helger med jobb, i veckan var jag bara ledig i måndags så det är riktigt behövligt och skönt med "långledigt".
Undrar vad jag skulle göra utan min älskade vän K... hoppas att alla har en vän som henne, annars är det grymt synd!!
K hjälper till med allt, hon är envis och ger sig fan på att göra klart det som påbörjats :-)
Du är bäst!!
Tack för all hjälp idag och alla andra dagar!!
Imorgon ska jag oxå vara med K.... då händer en rolig sak (om ingenting ändras). Berättar mer om det när det är ett faktum.
Idag var vi och lämnade en massa saker hemma hos min fina mamma, saker som jag vill ha kvar men inte har plats till just nu i detta boendet och eftersom mamma bor kvar i sin 3a så har hon mitt gamla rum som hon tillåtit mig att använda som lagerlokal typ :-)
När vi ändå var i byn så passade jag på att ta proverna som läkaren remitterade förra veckan, ska kolla om järnvärdet har gått upp så jag kanske kan sluta med dom tabletterna.
Fick iallafall veta att jag kommer behöva ta folsyra och b12 resten av livet eftersom dom värdena sjunker drastiskt när jag slutar med tabletterna (har provat ett par gånger).
Men nu vet man iallafall vad som gäller så det är ganska skönt ändå!
Kroppen mår hyffsat bra faktiskt, trots kylan... höften känns bra efter kortisonsprutan, kände av den lite innan idag när jag bar tunga saker men annars kan jag gå normalt och i bra tempo. Gick som en muppig snigel innan jag fick sprutan!!
Och vädert ska vi aldrig mera tala om här!!!
Bara för att jag var glad över en solig och fin höst så kom det kyla, regn och tom lite snö..... ischa... inte snö i skåne såhär tidigt!!!
Mitt köksbord tillsammans med 4 stolar har kommit ut på annons på blocket idag, det kommer bara bli fördärvat av att stå i uterummet i vinter så kan lika bra sälja det och sedan köpa nytt den dagen man flyttar härifrån.
Nu är det bara ett besök på tippen och en runda med pantflaskor som krävs innan uterummet är tomt och kan göras fint.
Ovanvåningen har fått sig en rejäl makeover oxå... anledningen??
Den kan jag berätta om en annan dag :-)
Lite nyfikenhet kan vara bra för alla!!
Ängla har börjat löpa, 2a löpet nu... hon är duktig på att städa efter sig när hon inte har trosor på. Eftersom hon gärna ligger på mattan i vardagsrummet och i soffan så får hon ha trosor, hellre det än att helt plötsligt förbjuda henne att ligga var hon vill (nästan).
Ikväll fick vi finbesök av syster och Issa, dom hade varit och tränat på BK här i byn så dom passade på att komma förbi och se hur vi har det.
Kan väl säga att det var på tiden... jag har bott här sedan 1 maj!!!
Nu blir det snart sängen... blir en aktiv dag imorgon oxå :-)
Bara roliga saker dock!!
Avslutar med ett foto på sötisarna Ängla och Tindra (innan jag började fixa i trädgården som Tindra numera är portad ifrån eftersom hon gräver)


1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars hon....som så gärna vill leka med ängla...kan kanske sluta gräva*L*Mamma