04 oktober 2008

Dagarna 2

Så! Igår skrev jag på kontraktet till den nya lägenheten :-)
Jag beställde även att jag vill ha diskmaskin, tvättmaskin & torktumlare... såååå skönt!!
Slippa springa upp & ner till en tvättstuga hela tiden.
När jag har flyttat in ska jag beställa målning/tapetsering av toalett, hall & kök.
Sen hoppas jag på att de inte godkänner slitaget på skåpsluckorna i köket under besiktningen!!
De är slitna på kanterna & sånt tycker jag inte om!!
Sovrum & vardagsrum kommer jag nog själv sätta väv & måla senare, det är inte hemska färger där men inte heller färger som jag tycker passar in i mitt hem.

Har inte riktigt kunna bestämma mig om hur jag vill måla rummen, men vet iallafall att det ska vara fondvägg i varje rum & ganska ljusa färger.
Hallen kommer nog bli vit eftersom den är ganska mörk i sig, men får se.. det kommer nog när man har fått lite iordning och kan se helheten.

Igår kväll var jag på restaurang med mamma, syster & systerdotter. Jätte mysigt att vara med dom!! Det är ju inte så ofta nu som det var innan.
Hoppas att de ska äta hos mamma ikväll så kanske man får kvällsmat idag oxå :-)

Idag har det varit en hel del soffliggande, men det är sånt man får ta när man är aktiv en hel dag. Så det har jag faktiskt inte så mycket emot.
Har dock legat lite för mycket på höger sidan och fått ont i höften, men... sånt som händer.
Min "inneboende" (Fibro) kan ju inte ge mig 2 hela dagar då jag mår bra!! Det är heeelt för mycket!!
Men jag får helt enkelt försöka lära mig att stå ut & acceptera.
Ska INTE låta fibron ta över mitt liv så som det gjort hittills!!
Det är inte lätt, men måste försöka. Nu när jag går 5 veckor på smärtganteringsprogram så får man ju tips på "vapen" man kan försöka att ta till för att minska fibrons intrång...

Nu ska jag gå ut i köket och börja packa ner lite porslin som inte används... man måste ju börja någonstans!
Sen blir det taco hos mamma!!


Inga kommentarer: