01 oktober 2008

Längtans tider...

Skulle igår kväll skriva ett inlägg angående att jag så gärna vill ha en gungstol i den nya lägenheten... mitt i skrivandets stund så ringde min mamma (som har en brun gungstol).
Vi pratade en stund och sedan sa jag (inte första gången) att jag ville ha en gungstol, då kom det fram att den hon har kommer ifrån min farmor & farfar.
Så jag ska få den när jag flyttar :-)
Tror att jag kommer måla den antikvit och kanske sy någon dyna till... är sååå glad!!!

Tycker det är så mysigt med gamla saker, har väldigt blandat gamla (antika) och nya möbler här hemma.
Längtar tills jag flyttar och man får börja inreda en ny lägenhet, det är så skoj tycker jag!

Igår va jag och klippte mig, blev en bit (ca 15cm) men trots det är jag jätte nöjd med nya frisyren. Färgade ögonfransarna oxå så nu är det bara en färgklick i håret som saknas sen är man fit for fight igen :-)

På fredag kommer min syster och systerdotter hit från Halmstad (dit de flyttade för ett tag sedan), ska bli roligt att träffa dom. Så får vi se om Elin (systerdotter) har slutat med sin skånska dialekt än...
Ska oxå till stan på fredag för att skriva på kontraktet på lägenheten, så kan LKF inte ångra sig att de gett den till mig :-)

Nu ska jag sätta mig och försöka sy några ljuspåsar tänkte jag, börjar ju dra sig mot jul nu så hade tänkt göra några av ett gammalt rödrandigt tyg.
Tror de kommer ge ett supermysigt, dovt sken.
Sen kommer snart finaste grodis hit så då blir det en myskväll :-)

Kom på att de ska besiktiga min lägenhet imorgon... kanske kan vara bra att städa lite så de inte anmärker på det.. haha
Nä, tror det ska gå bra. Vad jag vet så har jag inte tagit sönder något i lägenheten, förutom att
där kommer bli några hål efter tavlorna/hyllorna men det ska väl räknas som normalt slitage tycker jag.



Ha det gott!!









nyckelskåp som jag själv målat (givetvis är där änglar i det)

Inga kommentarer: