05 juni 2009

Tatueringarna

Här ser ni den första tatueringen jag gjorde när jag var 19år, ett japanskt tecken som betyder leva.
Leva är ett stort ord för mig, mina kusiner (både på mammas och på pappas sida) har alla förlorat sin/sina mamma i cancer... denna sjukdom är så lömsk. Den ger sig på vem som helst oavsett hur man lever sitt liv... den kommer för att försöka ta över livet.
Det är svårt att alltid leva som man vill, men det är viktigt att påminna sig själv ibland om vad man har och vad man kan förlora...

Vila i frid "moster" och "faster"







Den andra tatueringen som jag gjorde i januari 2008 är designad av en vän till mig, mycket jobb hade han innan jag blev nöjd :-)
Men såååå nöjd jag blev... fick den precis som jag tänkt mig och ännu lite bättre ändå.

Vingarna har ni ju sett, men har ni tänkt på hjärtat som är mellan vingarna??
Denna tatuering symboliserar alla som jag älskar... både de som numera lämnat jordelivet och de som finns kvar här hos mig.

Nästa tatuering blir (om det blir som det är tänkt) 3 sammansatta ringar som symboliserar mamma, mig och syster och våra liv tillsammans som en familj. Vi ska alla göra dessa ringar, men de blir nog placerade på olika ställen. Jag funderar på att sätta mina ovanför vänster bröst... nära hjärtat.

Ja... vet egentligen inte varför detta inlägg kom till, kanske för att berätta meningen med tatueringarna, berätta att de inte bara är dit satta utan "anledning".
De betyder mycket för mig!!


3 kommentarer:

Ulrika sa...

Fina bägge två. Har faktiskt inte tänkt på hjärtat mellan vingarna, men ser nu att det finns där..

Fin symbolism också.

Ha en härlig lördag!

Snäckan sa...

Vilka fina tatueringar du har och med fina tankar bakom. Har inte tänkt på hjärtat tidigare. Nu ser jag på bilden på ett helt annat sätt.
Hoppas du har en fin helg!
Kramar!

isabelle sa...

har funderat på att göra liknande tatuering. Hur mycket kostade din ? :)