08 juli 2009

MJ night & Aailah

Ja... nu sitter jag fast vid tvn och tittar på MJ, King Of Pop.
Kunde inte hålla tårarna tillbaka när hans dotter pratade på minnesceremonin, så känsloladdat allt var!!!
Han är en stor man som fått stå ut med mycket i sitt liv... man undrar ju vad som är sant och inte. Men i vilket fall tycker jag han gjort mycket under sitt liv, han har gett mycket glädje till så många genom sin musik och sitt sätt att bemöta människor och hjälpa!!!



Igår var jag på djursjukhuset med Aailah för att kolla hennes onda bakdel, vi var där i ca 3 timmar!!!! Hon sövdes för att sedan genomgå provtagning för borrelia och röntgen av höfterna, min lilla tösa... hon sov så gott!!
Iallafall så har hon inte borrelia, bilderna från röntgen har skickats till en ortoped för att kontrolleras ordentligt. Enligt vad veterinären trodde (det är svårt att se på bilder när hunden är så ung och inte färdigvuxen) så är det fel på höfterna, om det är det så finns det inte mycket man kan göra mer än att gå på sjukgymnastik och vänta och hoppas på att hon växer så det blir bättre, det kan oxå bli sämre med tiden :-(
Så mycket oro är det nu...
Hon har iallafall fått smärtstillande som hon ska få i 10 dagar så nu har hon inte så himlans ont och hon är mycket gladare!! Hemskt att se henne vara så ledsen som hon var i söndags och igår!!! Det skär mitt hjärta i miljoner bitar...

En sak är iallafall säker... jag kommer inte låta henne lida!!! Om det (fruktansvärda tanke) skulle vara så att de säger att hon alltid kommer ha ont oavsett vad man gör så kommer hon få somna. Men vad ska jag göra utan min tösa?????
Usch... nej jag får inte tänka så!!! Men hur kan man låta bli?? Någon som har tips??

Ingen hund kommer att kunna ta hennes plats i mitt hjärta, hon är min tjej!!! Kan faktiskt inte tänka mig att ha någon annan heller... men det vet man ju inte hur man känner när det väl blir så (hoppas det blir så om 15 år typ).

Detta blev ju inget glatt inlägg :-(
Mår faktiskt helt okej annars, ont som f-n bara... har satt ut lite mediciner som hjälpte mig hålla värken på lite avstånd. Men jag lever!!!!

Nu ska jag fortsätta titta på MJ!!!
Har du oxå tittat på honom idag??

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej lotta!! sophie här i klippan.. :) C sa du hade blogg.. synd det där om hunden.. hoppas hon blir bättre.. jag har oxå en blogg om du inte har nåt att göra nån gång. http://fillemhy.blogg.se
ha det bra o vi håller tummarna för vovven din
kram

Ulrika sa...

Det låter ju tråkigt om hon har höftfel.
Det behöver ju inte betyda att hon för alltid måste lida. fast jag håller med dig där, lider dom så mår dom bättre av att få somna in.

Du får väl vänta och se helt enkelt, inget som är lätt men kanske ett måste.

Tycker synd om dig. Har haft hund själv och när jag fick ta beslutet om avlivning av honom så var det jättetungt. Hemskt.

Kram!