24 september 2009

1 månad...

Idag är det 1 månad sedan Aailah somnade och fick komma till hundhimlen.
Ibland känns det som evigheter sedan jag snusade på henne bakom örat den där hemska dagen, längesedan jag såg henne skutta som en hare efter pinnar på ängen...
Andra dagar känns det som om hon var här hos mig igår, som om hon bara är hos någon för ett tag och att hon snart kommer tillbaka.
FY vad jag saknar dig Aailah tösen!!!!!
Kommer aldrig glömma din doft och den mjuka pälsen vid öronen som ofta kittlade mig mot näsan när jag snusade på dig och bara njöt av din närvaro!!
Du "hjälpte" mig att rensa i trädgården, jag drog upp ogräs och stoppade det i säcken och du drog upp ogräs från säcken och lade det på gräsmattan :-)
Blev galen på dig!!!
Mina väggar har fortfarande hål som du gnagade upp när du hade tråkigt... men annars var du ljuvligt snäll!!!
MIN TJEJ!!!!
"Mormor"... henne gillar du!! Du visste var du skulle när vi stannade bilen på den där parkeringen, du kollade dörren här hemma om jag nämnde namnet, du och mormor pratade i telefon var- varannan dag, du blev otroligt glad när mormor kom!!!
Fältet på ribban besökte vi några gånger... en dag hittade du en vän där som du studsade med ute i havet och på stranden. Jag kallade på dig när du började komma för långt ifrån mig men du hörde inte... du var upptagen med leken ni lekte :-) Tillslut fick jag gå längst med heeela stranden till bryggan för att hämta dig, när du såg mig så såg jag att du tänkte "ah.. är det dags att sluta leka nu?? okej, jag följer med dig... roligt att du kom mamma"
Vi får inte glömma kotten..... den stackaren fick stå ut med att du hoppade runt den samtidigt som du skällde som tusan. Hans taggar skrämde dig inte... du ville leka!!!
Vet inte mer vad jag ska skriva nu... tårarna forsar när jag tänker på dig, allt du gett mig under den korta tid vi fick tillsammans!!
INGEN kommer kunna ge mig samma känsla i kroppen som jag hade med dig... du var "räddaren i nöden", du var menad för mig!!
Jag kan inte förklara för någon hur jag kände/känner för dig... det går inte att förklara den underbara, underliga känslan.
Tack min tjej!!!! Älskar dig!!!!!

Inga kommentarer: