05 september 2009

Gott & blandat

Oj, oj, oj vad trött jag är!!! Ja... inte just nu kanske men alltid.
Fick för en månad sedan börja med tillskott av b12 och folat, trodde det skulle hjälpa mot min sjukliga trötthet... men det borde väl ha hjälpt nu efter 4 tabletter behepan/dag i 1 månads tid???
Måste ringa läkaren på måndag och fråga hur mina senaste prover såg ut, hade första gången även anemi... o det kan ju oxå påverka trött- piggheten ganska mycket.
Apotekaren jag pratade med idag sa att jag kanske behövde injektioner istället för tabletter.... hoppas verkligen inte på det!!!
Men vill bli av med denna trötthet NU!!!!
Igår sov jag typ hela dagen, idag sov jag hela förmiddagen....
.....men sedan körde jag, mamma och Ängla och hämtade systerdotter på dagis.
Passade på att gå in i den lilla boden i Blentarp oxå, sååå fina saker!!! Köpte helt underbart vackra glas med blommor på (kommer bild vid senare tillfälle) och surdegsbröd... såååå gott!!
Väl ute på systers gård blev det mycket bus för hundarna, fika för oss andra innan vi körde hem igen.
När jag kom hem blev det supersnabb städning, sedan kom kompis K hit.... massa skitsnack, jag fick bli klippt (lycklig) och så köpte vi världens lyxpizza...-- parmaskinka, mozzarella, cevré, ruccola, pesto.... vad säger ni om den??
Har en kär vän som idag(igår) fyller år... han har 1 år kvar tills han är gammal ;-) Så J.... njut nu på under året du har kvar innan åldernshöst kommer... hihihi
Min lilla Ängla ligger och snarkar nu, hon har busat heeela dagen... först hemma och sedan med Issa. Hoppas vi kan sova läääänge imorgon.
Imorgon kväll ska jag och Ängla träffa Änglas syster och hennes uppfödare, tror ni det blir mycket bus då??
Nu har jag 1 veckas semester kvar sen ska vi se hur det går när jag börjar jobba... har ju varit hemma ett bra tag nu, ska börja med 25% i 2 veckor för att få en lugn start.
Känns bra och spännande att få börja lite igen, hoppas på att jag snart ska kunna komma tillbaka på mina 82%.
((Ber om ursäkt för att mina senaste och säkert kommande inlägg inte är indelade i stycken... jag gör det när jag skriver men när det publiceras försvinner mellanslagen på något konstigt vis. Så vi skyller detta på blogspot :-) ))

Inga kommentarer: