01 september 2009

En ängel i mitt hem

Min lilla fina Aailah har sänt mig en ängel.... i torsdags kom lilla Ängla 12 veckor hem till mig, hon är en blandis mellan rottis och kelpie. En pigg, tuff och busig tjej är hon!!
Dagarna utan Aailah har varit sjukt jobbiga!!!
Vet att många anser att man inte ska skaffa ny hund så snabbt efter, men det finns inte och kommer aldrig att finnas någon som kan ta Aailahs plats i mitt hjärta!! Hon var min första egna hund, min tösa som gav mig så mycket glädje.
Ängla har nu en egen plats i mitt hjärta som ingen annan kan tävla om... det går inte att jämföra dessa två underbara tjejer på något sätt. Utseendet är inte likt och sättet är definitivt inte likt!!

Ängla 12 veckor
Tack för alla fina omtänksamma ord jag fått från er alla, här, via tele, sms osv.
Kommer senare att skriva lite mer om lilla Ängla... men nu måste jag ta och gå ut en runda med henne... tillbaka till valpstadiet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bry dig inte om vad andra tycker.
Jag tyckte att du gjorde ett bra val. Hon är jätte söt lilla Ängla.
Nästa gång du är hos Grethe med henne får du komma förbi så vi får titta på henne.

Jessica

Ulrika sa...

Jag tror att man själv kan känna vad som är bäst just för en själv.

Jag tycker du gör gott i att skaffa en ny livskamrat.
Du har rätt, det finns mycket plats i våra hjärtan..

Monachos sa...

Va söt!!!! Och jag hade gjort precis likadant. Att inte ha hund går liksom inte att tänka sig. Och det innebär ju inte att man inte saknar sina tidigare hundar och inte älskar dom. Alla får plats. Så du gör precis rätt att strunta i vad folk säger och tycker. Det är ditt liv. Ser fram emot att läsa mer om Ängla.