13 december 2009

Paljetter....

..... är sjuuuuukt dryga att sy på!!!
Sitter alltså och håller på med det andra halsbandet till Ängla nu. Det blir med lila fleece och lila paljetter, svart o lila är ju så fint tillsammans :-)
första halsbandet blev helt okej, ganska neutralt. Så nu ska det fixas med färger, guld och sånt :-)
Bilder kommer!!

Igår var vi hos tant veterinär, Ängla har någon infektion på inre ögonlocket (kortisondroppar 2ggr/dag i 10 dagar).
Operationen gick bra, hon fick en snabb narkos eftersom hon inte somnade helt av den lugnande sprutan, hon ville leka med veterinären :-)
Allt tog ca 1½ timme, jag körde till Stoff & stil under tiden och köpte mer saker till att göra halsband.
När jag kom tillbaka möttes jag av en gnällande liten tjej med tratt och grönt bandage på höger bakben, vi körde hem o hon fick vila lite.
Idag bytade jag förbandet eftersom det hade blött en del... såg ut som det va 3 stygn dom satt (ska tas 22/12).
Nu har hon ett lila bandage med blåa prickar på... ska det va så ska det va ordentligt :-)
Hon är jätte duktig!! Har inte visat en enda gång att hon störs av bandaget så tratten har hon bara haft medans jag var på jobbet idag, annars får hon vara utan... det ser ju inte super skönt ut att ha den på!!
Vet inte om hon har speciellt ont, lite känns det ju helt säkert. Hon reagerade lite när jag bytade förband men annars säger hon ingenting alls... hon får smärtstillande nu oxå (Rimadyl 2ggr/dag i 5 dagar).

Har hunnit med att packa in de flesta julklapparna idag oxå... iallafall dom som är klara för att ges bort. Det är en del pysslande kvar.
På jobbet har vi "hemlig tomte", fixade klapp till den jag skulle idag... det blev ganska bra tillslut!!!
Vill man ha något fint o "meningsfullt" för 50kr så får man leta lite och ha en del fantasi.... tycker jag lyckades ganska bra med det!! :-) *nöjd*

Nähä... nu ska jag ta min trötta tjej och försöka få med henne ut på nattarundan runt huset, sen blir det sängen.

Nattinatti

KRAMAR

Inga kommentarer: