04 oktober 2009

Mysiga höst!!!

Mysigt med höst!!!
Idag har jag och Ängla varit ute och plockat lite natur som får pryda hemmet ett tag tillsammans med en himlans masssa ljus.
Ikväll var vi på en promenad med söta M i stadsparken... blåsigt och kallt som tusan, men ack så mysigt!! Igår kväll fick vi trevligt besök av K, så istället för en ensam trött kväll blev det en trött kväll med sällskap :-)
I fredags kväll var vi hos syster och busade, fick tacos till middag där.
Annars har helgen tillbringats på jobbet några timmar på morgonen... fy vad det tar på krafterna!!! Måste sova ett par timmar efter jobbet om jag överhuvudtaget ska orka något alls.
Men igår var jag ganska flitig faktiskt, lagade mat, tvättade och diskade... får tvätta till mamma nu oxå eftersom tvättstugan där hon bor har brunnit. Men mamma brukar hjälpa mig med tvätt av handdukar, lakan o sånt som ska tumlas... min maskin tar såååå lång tid och tvättstugan kan jag inte gå till för då får man slita på sakerna fram o tillbaka. Så att tvätta till henne ett tag är det minsta jag kan göra!!
Jag var hos läkaren i fredags, blev fortsatt sjukskriven 75% 1 månad till... lite för att jag fortsätter ändra medicinerna. Sjukt jobbigt att man aldrig verkar hitta rätt medicin! Har hållt på över 1 år nu med medicinexperiment, känner mig ibland som en försökskanin eller nåt. Men jag håller hoppet uppe att det kommer en dag då allt ljusnar!!
Hösten är mysig på alla sätt o vis, förutom att det inte är fibrons årstid... farbror fibro gillar hösten, kylan och väderskiftningar så han gör sig påminnd och visar sig flitigt hos både mig och andra jag känner med fibro. Hur har du det??
Imorgon är jag ledig, sedan jobbar jag kväll tisdag- torsdag och fredag är det morgonpass som gäller (uscha). Hoppas på att få vara lite piggare nästa helg så jag kan vara lite mer aktiv om dagarna!!!
I fredags var jag i butiken som sponsrar den kommande tävlingen... Hemma hos Emla är det som ställer upp med priser :-) gå in o kika på Länk finns i vänsterspalten. Det är min absoluta favorit affär när det gäller inredning!!! Hade kunnat köpa lite av allt om jag hade haft pengar till det :-)
Höstens färg i mitt hem är plommonlila... ska ta bilder imorgon så ni får se lite hur vi har det här nuförtiden.

Inga kommentarer: