19 mars 2009

Dagens bravader...

Idag har det varit en nervös dag!!! Fick tid hos veterinären för att ombesiktiga Aailah, tog veterinären som vi gått till med våra andra hundar... då vet man att det är bra och seriöst!!
Vi åkte hem till mamma lite innan, hon skulle med och vara moraliskt stöd till mig.
När vi kom till veterinären skrev jag in henne medans mamma och hon busade i trädgården, sedan fick hon vägas... 2,2kg så det är lika mycket som förra veckan. Men då ska man oxå tänka på att hon flyttat, från sin familj till en ny och då är det vanligt att hundar äter lite sämre de första dagarna, så att hon behållt vikten är bra!!
När det var vår tur fick vi först gå ut i trädgården och springa lite så veterinären kunde se hur hon rör sig och så, sedan in i undersökningsrummet och det var lite spännande med alla nya dofter så tror inte hon reagerade så mycket på vad som hände :-)
Fick iallafall ett intyg där allt var utan anmärkning... såååå glad jag blev och så lättad!!!!
Nu ska jag försöka få tag på uppfödaren så vi kan skriva papper så att hon blir min på alla sätt.
Hoppas ni har en lika glad dag som jag!!! :-)


6 kommentarer:

Monachos sa...

Va skönt att vetbesiktningen gick så bra. Låter som du nu kommer ha en härlig tid framöver och fullt upp.

Må gott/M

Majken sa...

vad roligt! GRATTIS!

vad fin hon är din lilla valp..

Tack för kommentaren i min blogg.. Det värmer när man har det jobbigt :) Fast det känns lite bättre nu när jag iaf fått medhåll av den som var med när första beslutet togs...

Ha en fin kväll

Anonym sa...

Så skönt att allt är bra med henne! Härligt! Blir så glad när jag läser det.
Säkert är hon en anleding till att du känner dig lite piggare.
Hoppas ni har en skön kväll!
Kramis!

Lily of the valley sa...

Vad skönt att det gick bra :D
Så söt hon är:D
Ha de gott
Kram Lily

Anonym sa...

Vad skönt, stort Grattis. Kram

Anonym sa...

Vet du så glad jag blev bär du ringde o sa att de hade gått bra =)
Hoppas nu bara att min kan anpassa sej oxå! Så din o min kan bli kompisar när din vuxit till sej liitttteeeeee mer o inte behöver bli mos av Kira när hon kommer i 180 =)=)
kram till dej o sötnosen =)