30 mars 2009

Valpkurs?????

Jag och Aailah håller på att leta efter någon bra valplurs i närheten av Lund... det är INTE lätt!!!
Vi vill helst jobba med positiv förstärkning och det finns några kurser att välja mellan... men vissa är redan fulla!!!
Vill börja med henne så fort 12 veckors vaccinationen är gjord eftersom hon är en tuff brud ;-)
Vi tränar några gånger om dagen här hemma, idag var vi ute och tränade lite och det gick ganska bra. Men så fort det kommer något som "stör" så tar hon inte kontakt med mig, hon är sååå social och vill gärna hälsa på allt och alla vilket inte alltid är bra. Klart att hon får hälsa, men känner att jag måste börja sätta lite gränser så hon förstår att alla inte vill hälsa... jobbigt men sant!!
Tycker det är viktigt med tidig träning eftersom hon har 3 "starka" raser i sig + att hon verkligen tycker det är skit skoj :-)

Någon som har tips???

Idag har jag återinfört matta i vardagsrummet... tröttnade på att vara utan och kom på att man faktiskt kan köpa en ny om det skulle behövas!! Än sålänge har det gått bra... tänkte oxå att om hon vänjer sig att vara helt utan mattor så kanske det blir jobbigt när alla mattorna kommer in igen... jag kan ju inte vara utan dom i all evighet :-)

Igår var jag och Aailah ute på en lång prommis med våra prommis-kompisar :-) Efteråt var vi hungriga, så det blev kinamat från stan *mums*
Aailah och jag har sovit gott i natt!!!


Kram




4 kommentarer:

lovefriidrott sa...

Hej, oj här var det mycket intressant att läsa:) Kul att du gillar min blogg det värmde. Nu ska jag läsa vidare här
Kram Sari

MizanFlisan sa...

Du verkar mer harmonisk nu när Aailah har kommit till dig. Kan det vara så?

MizanFlisan sa...

Kan du sånt????? Visste inte jag!!
Då är min fråga hur kommer det att gå för mig och Aailah?

Hoppas du har en toppen helg!!!
Kram

Du svarade:Enligt korten så har du redan bestämt dig hur du tänker göra med Aailah. Det ser ut som om du tänker köpa henne trots allt och framtid ser mycket ljus ut för henne. Men tänk på, det verkar finnas något som kommer oroa eller stressa dig. Tror inte det har med Aailah att göra, utan det ser mer ut som om det handlar om en kvinna i din närhet. Hoppas du får ihop något av detta! Ha en bra helg. P.s Vi slog killarna i bowlingen D.s

Snäckan tipsar sa...

För några år sedan gick jag kurser hos Staffanstorps Hundklubb. Det var jätte bra. De använde väldigt mjuka metoder.
Vet att det finns fler bra klubbar där ute.
Kramar!