12 mars 2009

Välbehövligt!!!

Ja... denna semestern i Halmstad var verkligen välbehövlig!!!
Har varit sjukt trött och sovit länge på morgnarna, hämtat E på dagis sedan har vi shoppat :-)
Igår hittade vi faktiskt till en loppis inne i Halmstad, köpte dock bara små gafflar i silver till mig själv sedan blev det en bok och en my little pony till E och ett väggskåp (litet) till syster. Givetvis är det ju jag som åker på att måla skåpet :-)

Idag var jag säker på att jag var vilse i pannkakan (ja, det åt vi visserligen ikväll, men...), skulle till Elgiganten för att köpa en ny dammsugare till syster eftersom den andra strejkade. Fick berättat för mig att Elgiganten skulle ligga vid ett köpcentra i närheten, kom dit och såg ingen Elgigant... gick in i en blomsteraffär (där jag hittade underbart fina krukor!!) och frågade om vart jag skulle. "Ahh.... det ligger vid flygplatsen... om du kör ut här, dit och sedan dit och så följer du den vägen...." mmm... jag förstod precis!!!
Så jag gav mig ut på vägarna igen och körde där det kändes bra :-). Tillslut kom jag på att jag inte hade en aning om vart jag var någonstans och jag skulle hämta E på dagis ganska snart, men fortsatte köra och kom faktiskt rätt. Dock fick jag när jag hittat till Elgiganten vända bilen och köra för att hämta E, sedan tillbaka till affären, köpte en dammsugare och lite annat smått. Sedan körde vi hem, dammsugade och åt pannkakor.. mums vad gott!!!!!!!

O snöar gör det här!!! Vet inte hur mycket snö det är nu, men var en hel del sist jag tittade... som E sa: "vi vill inte ha snö nu, vi vill ha sommar och sol"!!!

Imorgon ska E vara ledig från dagis så på förmiddagen ska vi ta det lugnt och eventuellt måla ett sängbord, när syster slutat jobba ska vi tre tillsammans med systers arbetskamrat med dotter åka till busfabriken.

Nu ska jag väcka syster och E som båda somnat vid tvn, sedan ska jag faktiskt själv oxå lägga mig!! Konstigt att jag är ganska pigg på kvällarna men så fruktansvärt trött på morgon/dagarna!


Hoppas ni har en bra vecka!!! Har ni oxå snö??


Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att du har det bra! Det var du verkligen värd.
Jag hoppas din helg också blir lyckad.
Kramar!

Anonym sa...

Visst är det skönt att känna att någon bryr sig om även om man inte känner varandra? Alla behöver vi få känna oss omtyckta.
Hoppas din migrän släpper snart.
Kramar!

Anonym sa...

Hej, tack för kommentaren! Ja, jag funderar faktiskt på att skaffa ett sånt halsband. Synd bara att dom ska vara så dyra. Trevlig helg!

Monachos sa...

Semester är ju aldrig fel och härligt låter det ju som du har.

Jag har kollat ämnesomsättningen flera gånger och det visar inget konstigt.

Det finns en sak som kan ha med svårigheten att göra och det är p-sprutan jag tar för min kraftiga mensmärtor och pms.

Men jag kämpar på. Någon gång så ska det väl funka!

Må gott/M

Pia heter jag! sa...

Tack för kommentaren i min blogg!

Vad skoj att du fick ändrade planer! Håller tummarna,hårt!
Kram

Pia heter jag! sa...

Kul att du fick ändrade planer! Håller tummarna!!
Kram