29 januari 2009

Idag efter jobbet styrde bilen av sig själv... den ville in till stan & stannade vid Erikshjälpen :0)
Där hittade jag bla. 2 gamla böcker, den ena är en predikan bok från 1873 & den andra är någon uppdatering av en tidigare skrift vad jag förstått.
De båda böckerna har sån där gammal fin text!!
Dock är de tyvärr lite dåliga i pärmarna, men jag tänkte faktiskt ha det till lite pyssel ändå!
Det är så fint med sånt papper, man kan Vira in 2 ljus i ett blad & knyta om ett band, slå in tvålar i fina paket, man kan ha det om man scrappar, ska göra någon sorts kort eller tavla.

Jag har tidigare använt gamla bibelpapper till bla:
  • "vägg" i tittskåp till både mig själv & min syster där vi förvarar våra första skor
  • 2 fula gamla vaser har fått papper, mormors mammas hemgjorda spets & sidenband på sig med hjälp av decoupagelim... på så sätt fick jag & syster nya vaser
  • dekorerat ljus

Ja... har använt det till fler saker men kommer inte på mer just nu, fint är det iallafall!!! Perfekt att göra en sådan vas, en litan ask till förvaring eller annat & ge bort i present eller gå-bort-present istället för en blomma... lite mer personligt & ovanligt!!

Någon som vill ha några papper av den ena boken??

Isåfall har jag lagt ut några auktioner på tradera som avslutas om 7 dagar, eller skriv en kommentar med mailadress om du vill ha ett visst antal sidor så kan vi nog ordna det :0)


Sista jobbedagen imorgon innan min 3 dagars ledighet :0)

Ska bli så skönt!!!

Jag ska sova hos mamma natten till lördag, då ska vi på lions loppis & se om de har något skoj.
De har bara loppis en gång i månaden så man hittar oftast någonting, ska se om jag hittar några fula vaser & annat som kan förvandlas, några/någon vägghylla... kommer säkert hitta en massa saker... allt utom det jag vill ha!!
Brukar vara så för mig, samma när jag vill ha/behöver t ex ett par byxor... har jag pengar & går i varje affär som finns i stan så hittar jag inga men om jag inte har några pengar & "råkar" gå in i EN affär så är det självklart att jag hittar flera byxor jag vill ha & som sitter fint!!

Fler som har samma problem??

På lördag kväll ska jag kanske hem till kompis K på sing star- kväll, blir det så
(vilket hade varit skoj)
kommer jag att få lite gammalt hönsnät oxå :0)
Det kommer från min mormor & morfars gamla gård där kompis K.s pappa nu bor...
av det ska jag göra en anslagstavla tillsammans med det andra gamla fönstret som jag har fått av systra mi.
Hoppas det blir bra!!!

Har förresten börjat fundera lite på om jag ska måla mina tavel lister & sätta upp dom i köket, verkar i princip omöjligt att få tag på en tallrikshylla & tavel lister kan man ha till mycket!!
Vi har en stoor tallrikshylla på jobbet, men tyvärr för mig så pryder den väggen där.
Ska den någon gång ner så ska jag vara först på plats :0)


Några foto på några tavlor...


Vet inte om jag har drömt eller om det är så att denna
tavlan är porträtt av min mamma... (stämmer det mamma?)

Mormor hade som sagt en konstnärlig sida, dessa
tavlor är målade runt 1947


Vet inte varför men denna har alltid varit min favorit!!


Fina!! :0)


"vägen är så lång så lång...."






......O nu säger jag god natt till alla för nu är jag trötter!!!


Sov gott!!

Inga kommentarer: