09 januari 2009

Ja... här sitter jag med min migrän :-(
HATAR det verkligen!!!
Måste lägga mig så det kanske blir bättre tills imorgon iallafall (ska jobba helgen), men ville skriva ett litet inlägg!!

Idag har jag varit en liten sväng på stan igen :o)
Bara blev så att bilen styrde dit efter att jag varit på sjukhuset & hämtat läkarintyg... ja, blev en vecka till med 50% sjukskrivning.
Inte roligt, men tror nog att det är bra... känner emellanåt att jag är ganska kass ändå.
Fast jag vill tro annat, man vill ju kunna vara som "vanligt"... har lite svårt att ta in det där med att jag har en kronisk sjukdom, men det kommer väl så småningom hoppas jag!!

Iallafall så ska jag nästa vecka ha 2 dagars uppföljning på 5 veckors rehab programmet. Då ska jag ha ett möte med teamet & tillsammans göra en ny individuell rehab planering, så då får vi se om det bestäms något annat än vad som är sagt nu. Kommer förhoppningsvis efter det mötet veta lite mer om hur den närmsta framtiden kommer att se ut... Ska bli lite roligt att träffa alla i gruppen oxå, alltså de som jag gick rehab programmet tillsammans med. Se hur det har gått för dom de här 2 månaderna som gått sedan programmet avslutades.

Ikväll har kära mamma varit här, vi åt pizza (NYTTIGT) & snackade lite skit... mysigt!!
Sedan hjälpte hon mig lite, b la med att sätta upp mitt fönster på väggen *tack*!!

Snart fyller jag år.. ja... är ju inte riktigt 27år som det står i presentationen utan det blir jag den 19.e januari :o)
Men det kommer inte vara något speciellt firande, blir typ familjen tror jag.

Nä, nu säger mitt huvud tack & hej för sig idag... så jag får väl lyda & gå till sängen.
Ville bara skriva några rader & inte minst visa några foto...
har en del foto som jag vill visa, men får dela upp det lite så det inte kommer för många intryck på en gång :o)



Den fina kronan!!!

Ligger några prismor runtom ljuset som inte syns så mycket på fotot, tyvärr verkar det som om min kamera börjar tappa stinget... den tar lite konstiga bilder, men den är ju ändå 2 år gammal... man kan ju inte kräva hur mycket som helst då!!! HAHA..

Nu när fönstret fått komma upp på väggen ville jag ju ha lite nytt pynt där som lyser upp tillvaron.

Tog mig en sväng in om den mysiga lilla butiken Hemma hos Emla idag.. egentligen skulle jag bara se om där fanns skrivbord till A, men kunde inte låta bli :-)

Så blev några fina prismor som fått ta plats dels i fönstret & dels i kronan, 3 stycken ljuslyktor i zink har hittat sin plats oxå.


Nu ser myshörnan ut såhär..

nymålat skåp, en ny hjärtan-på-tråd som är lite större än den förra i den vita "kronan", min nya kron-ljusstake fick flytta från soffbordet & hit då jag tyckte den passade bättre här.

Dessutom har min kära mamma hjälpt mig att sätta upp mitt fönster :-)

Blev riktigt nöjd!!



6 stycken galgar som såg ut såhär håller nu på att förvandlas...

resultatet kommer när det är klart!!

Det börjar likna något nu, men tar lite tid eftersom det tar hårt på rygg/axlar/armar att sitta för länge & måla.




Zink krukan som jag fyndat på Erikshjälpen fick bli bärare av mina ljus :-)

Några av ljusen är dekorerade med gammalt papper från en 1800- talas bibel.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fina grejor du har fyndat! Nu måste du snart bjuda hem mig så jag kan kolla på alla grejorna live!

Lotta sa...

:-) Tack så mycket!!
Om jag ska kunna bjuda hem dig så måste jag ju veta vem du är!!! ;-)