05 januari 2009

Idag mår jag bättre & har inte sovit någonting alls sedan jag gick upp runt 10-tiden :-)
Kände att jag var tvungen att kompensera gårdagens sov-dag med att göra lite saker, så julen åkte ut med buller o bong!!
Ser så mysigt ut nu när man fått fram det enkla och "normala" igen :-)
Fick fram min fina lampa i sovrumsfönstert som jag själv gjort lampskärmen till... nu ska jag bara byta till en 15watts lampa oxå för att få lite mysigare sken!
När jag var färdig här hemma kom jag på att jag skulle köpa en dimmer till kökslampan, så på med kläderna & iväg till Nova.
Hittade en dimmer, lite spik & 3 lampor som ska ta plats i trädgården på Silvan.
Sedan ringde Plutte som va i stort behov av nässpray (detta beroende är hemskt!!!), så jag fick ju in om "stora" nova oxå. Där kan man ju inte missa att gå in på Gina... hittade en tröja, ett par svarta byxor, en kjol & ett band(skärp) till en klänning jag köpte i lördags som saknade bandet i midjan. Givetvis fick jag bandet gratis!!
Körde därefter till stationen & köpte mat till mig & Plutte på Asian express, nudlar, biff med bambu, friterade räkor & vegetariska vårrullar blev det (50kr för 2 ätter + nudlar)
Så gott & så mättande!!!!
Körde hem, åt & sedan tror jag visst vi somnade på soffan en stund!!
Plutte fick sin födelsedagspresent idag eftersom jag jobbar kväll när han fyller... en lavalampa med en massa playboybunnys som flyter runt :-) Han blev glad!!
Nu är han hemma & pluggar & jag sitter här... funderar på om jag ska bege mig mot sängen i tid idag. Har lite svårt för att få ro i kroppen om kvällarna så har blivit att jag lagt mig framåt 04.00 ett par dagar o det är inte bra!!!
Tittade på termometern... den visar 12-!!!!!!!! Inte konstigt det är kallt!!!
Måste lämna in bilen på en verkstad snart oxå, rutorna immar igen när man kör om fläkten inte är på full värme. Det kan bli lite för varmt faktiskt!! O nej... det är inte som jag flåsar för mycket!!
Imorgon ska jag se om jag får tag på smärtrehab för att se vad de säger angående jobb/inte jobb... nu jobbar jag 50% vilket går jätte bra, men jag vill gärna prova att jobba mina 82%.
Är dock lite rädd att min kropp inte vill samma som jag... trött på att vara hemma så mycket nu!! Men vad ska man göra när inte kroppen vill???
Någon som har något tips????
Snart är det dags för 2 dagars uppföljning på smärthanteringsprogrammet... undrar om jag har kommit någonvart egentligen.
Jag har iallafall lärt mig lite... t ex olika avslappningsmetoder, att tänka på kroppshållningen oavsett vilket läge kroppen intar, försöka att inte översträcka lederna vilket inte är alls lätt efter att ha gått med bakåtsträckta knä hela livet. Men det kommer iallafall fler & fler tillfällen då jag tänker på det!!
Sov så gott alla!!!

3 kommentarer:

Penseldraget sa...

hej lotta
så kula att du kikade in hos mig och tyckte om mina saker =) just piedestalerna är oxo mina favoriter just nu...jag ville ha nåt på golvet i mitt sovrum och har letat efter stora ljustakar i olika stolekar men inte hittat nåt. så jag skissade på lite förslag och sen blev resulatet dom här =) jag har bara hunnit måla upp den stora och den finns med priser o allt på min andra blogg där jag bara säljer mina saker...visst får du länka till mig bara roligt lägger till dig på mina lista oxo...
kramar pia

Anneli sa...

Hejsan!
vad roligt att du hittade mig - kul tycker jag...
Har en syster och mamma som oxå har Fibromyalgi - än så länge har jag klarat mig - förrutom allt annat ont i kroppen som kommer med åldern...Hmmm
Kommer gärna åter till dig...:-)
Kramar/Annelie

Anonym sa...

Tack för en jättetrevlig & mysig kväll söta Bumbi lilla!
Det behövde vi båda två, komma ifrån verkligheten för en stund.
Lampan är fin och skiner upp mitt rum med de små söta kaninerna - den ger ro och sinnesfrid. Tack så mycket!
Nu måste man plugga, blääähh!

(Skrivet 8:e januari av en skäggig gammal man) :)