29 april 2009

Redan mitten av veckan...

Vet att jag är ganska dålig på att uppdatera, men det har varit fullt upp och denna veckan bara rusar förbi!! Imorgon är det redan torsdag och jag har inte hunnit med hälften av vad jag tänkt *suckar*
Idag var jag på sista dagen av lyft- utbildningen, så nu har jag lyftkörkort... wiiihiiii....
Var faktiskt roligt idag att prova lyfta och bli lyft i en massa olika selar, bra erfarenhet!!

Igår gick jag och mamma ut med Aailah, som vanligt lekte hon med sitt koppel sedan vet jag inte riktigt vad som hände.
Iallafall så kom mitt finger oavsiktligt mellan koppel och tänder, tänderna fastnade på något sätt under huden så det tog en stund innan jag kom loss (säkert bara någon sekund, men kändes som 10 evigheter). Aailah blev lika chockad som jag tror jag... fy faaan (ursäkta) vad ont det gjorde!!!! Så lydig som jag är gjorde jag som mamma sa o stoppade mitt finger i munnen *usch*, ville inte gå in utan fortsatte busa en stund efter.
Det gjorde så ont att jag blev helt kallsvettig och mådde dåligt. Ringde till vc för att höra om de visste när jag fick stelkramp sist men det kunde de inte se, tror det var mellan 7-8 år sedan. Fick iallafall gå till vc för att träffa en dsk, blev tvättad ordentligt, omlagd och fick antibiotika... stelkrampen slapp jag eftersom den ska hålla sig i 10 år *puh*
Har kört med en hel massa Xylocain (bedövningssalva) hela dagen, de 2 såren spricker upp med jämna mellanrum och det gör ap- ont. Men det hade kunnat gå värre... tänk på de som blir helt förstörda!!

Nu ska jag försöka få min speedade lilla tjej att vilja gå och sova, hon har varit kass i magen idag igen men nu ikväll har hon ätit kokt fisk och kommit igång ordentligt :-)
Hoppas nu hon håller sig bra, tycker inte om när hon mår dåligt!!!


Sov gott!!!

2 kommentarer:

Snäckan sa...

Kikar in och önskar dig en fin Valborg!
Hoppas du blir bra i fingret och slipper ngn infektion där.

Kramar!

Ulrika sa...

Önskar dig en trevlig Valborg trots ditt onda finger.
Jag blev biten av min hund när han hade öroninflammation och då fick jag infektion i hela handen. Tog extra oturligt.
Dyraste hundöroninflammationen i historien, veterinär, medicin och mina sjukhuskostnader.

Nå, med penicillin läkte det ju bra för oss båda ;)

Ha det så gott och grattis till lyftet ;)