05 april 2009

Söndag

Då var det söndag igen... gud vad veckorna går fort!!!
Helgen har varit bra hittills... som sagt var vi i skogen i fredags, super härligt!!! Efter skogen körde jag och Aailah till kusin C och fikade, efter fikan lånade vi grannens hund och gick till hundrastgården där det busades en hel massa. På väg hem till C igen såg vi en massa människor som satt ute på pizzerinans uteservering.... det såg så mysigt ut så vi bestämde oss för att gå dit.
När vi kom hem va vi ganska trötta båda två!!!
Igår tog jag (vi) hand om trädgården... kantade klart rabatten med stenar som jag tagit hos syster, drog upp ljungen och försökte få bort en taggig "buske" men fy vilka rötter den hade!!!
Så det blir till att försöka lite till nästa gång solen tittar fram. Idag är det mulet men ändå nästan 10 grader... Aailah har sovit hos C i natt eftersom jag jobbat, så tomt och ensamt det är utan henne!!!!!

Ska ta chansen nu och få städat lite utan en liten hjälpreda som mest försvårar allt :-)
Ikväll är det jobb igen, sedan ska jag hämta min tjej hos mamma.
Har ont som f-n i kroppen men med tanke på allt som har blivit gjort så kunde jag inte förvänta mig annat... och jag har haft mer ont vid andra tillfällen så ska inte klaga.
Nu blir det dammsugning, tvättning av golv och byte av gardiner... (får se om jag orkar allt)


Kram

3 kommentarer:

MizanFlisan sa...

Jag har något till dig på min sida!

Tweety sa...

Känn dig utmanad!

Monachos sa...

Tack för kommentaren. Livet är inte enkelt. Känner mig inte på topp just nu.