24 januari 2009

Behöver större boende!!!!!!

Ja... lite (MYCKET) större yta att "pyssla" med hade inte varit helt fel!!
Hittar ju en massa små saker hela tiden... men hur får man plats med allt?????
Vill ju inte lägga undan något som är fint (enligt mig) heller...
Men man får väl byta ut saker varannan dag så allt visas ändå ;0)

Nu är jag ganska klar med målningen av sekretären, så skööönt men tråkigt!!!

Vill måla mera!!!

Någon som har något som behöver målas så skicka gärna det till mig!!! :0)

Jobbar helgen nu, på måndag är det dags att "flytta" till mamma lite. Orkar inte vara hemma när målaren är här!!! Så imorgon efter jobbet ska jag & mamma fundera ut var vi ska sätta alla saker sålänge, blir lite svårt med soffan... den är ju liiite stor, för stor i detta sammanhanget!!

Idag har jag köpt en bukett vita tulpaner som jag satt i en vit vas tillsammans med blåbärsris, den gamla mjölkspannen jag köpt på tradera har fått lite blåbärsris & eucalyptus i sig :0)
Så mycket lite blommor gör med hemmet!!!


Denna gamla coca cola flaskan hittade jag för många år sedan i mormor & morfars gamla "hunnabod" (när de bodde på gård). Dock såg jag inte vad det var när jag hittade den då den va täckt med diverse damm, spindelnät, hö osv... men efter en diskning tittade den fram & jag fick den eftersom mormor tyckte det va skit :0)


En gammal fotogenlampa som även den är från mormor & morfar



Tror jag fått denna i julklapp/födelsedagspresent av mormor & morfar för många år sedan då mormor alltid gav bort "gammal skåpmat", dvs sånt hon ville bli av med.



Samma med denna vackra sak, "gammal skåpmat"

Tycker om gamla fina saker!!


Bäst är det om jag vet lite om historien bakom föremålet, om mormors mormor haft det eller liknande. Men det är roligt att hitta saker på loppis oxå!

Jag brukar undra vem som tidigare haft saken jag hittar på loppis, hur gammal är den?
Finns det någon som har gamla minnen från den?
Är det något som har gått i generationer eller är det inköpt på loppis/auktion eller kanske i en affär?
Den kanske inte är så gammal som utseendet säger??
Ja... många frågor kan man ställa sig när det gäller loppisfynd, & inte får man några svar heller utan får låta fantasin flöda!!


Detta är dock nytt!!! Fatet är köpt på Bolagret, korsen kommer ifrån Hemma hos Emla (som nu har fått in en massa fina saker i sin butik så glöm inte besöka henne, länk finns i vänsterspalten!)

Nu har mamma varit här en stund, hon fick mig att köpa korv med mos :0)


så nu ska jag sätta mig & äta!!!


Trevlig helg till er alla!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Lotta *ler*
Min fibro har jag nyligen fått diagnosticerat, men har haft värk i muskler och muskelinflammationer till och från i 25år tid, men trott att det berott på annat.
Jag har haft ett antal med muskelinflammationer, kotor som "hoppat" fel och gått till naprapaten ett antal gånger på denna 25års resa.

Nu så har det blivit mycket värre i min kropp dom senaste 5åren med successiv försämring av styrkan i händerna, fötterna som strejkar och kroppen som inte vill, så i somras så började jag att sluddra också och säga fel saker till personal eller till patienter, vilket var väldigt obehagligt. Med en ständig försämring av kroppen och minnet- glömmer ofta och tappar det man kunde tidigare.

Jag vill ju arbeta 90% och jag älskar mitt jobb, men känns som jag binds till händer och fötter för min kropp styr över mig just nu och jag har ingen talan.

Nog om detta!

Du har en jättefin blogg och jag gillar också gamla saker *ler* Den vita rosen är så vansinnigt vacker tycker jag!!!

Tack för att du tittar in i min blogg *ler*

Kram Tina