21 januari 2009

Vaknade sent idag, skönt!! Om det inte hade varit för besöket jag fick av hemska farbror fibro... han känner på något konstigt vis av när man är ledig & vill ha en skön, lugn dag.
Men nu är det bättre efter att medicinerna börjat verka!!
Gick ner till vårdcentralen innan för att besöka en distriktssköterska & fråga hur f-n jag ska bli av med exemen på händerna... har tagit den starkaste kostisonsalvan i flera veckor, så fort jag missar smörja en gång blommar det upp igen. Men nu ska jag försöka långsamt trappa ut kortisonet & om 2 veckor ska dsk titta på det igen.
NOG med klagande :o)
Håller nu på att måla sekretären igen... så det börjar likna något!!
Man får passa på när man är ledig, för även om jag "bara" jobbar 50% så går tiden mycket åt att återhämta kroppen.
Kalaset i måndagas va jätte mysigt!!
Det va mamma, morfar, plutte & kompis K som kom hit. Så det blev för mig precis lagom med folk! ÅÅÅ... jag har en symaskin... så nu ska jag försöka börja sy igen!! Har en massa tyg som ligger & väntar på att få bli använda till något, blir kanske en & annan ljuspåse som åker ut på tradera för att finna ett bra hem, några kuddar till soffan... ja, kommer säkert på mer när jag sitter där!!
Men det får vänta till efter nästa vecka..
Igår var målaren här, han ska börja måla/tapetsera på måndag & kommer att vara här i ca 1 vecka så jag kommer nog flytta hem till mamma under nästa vecka för att slippa all röra!!
Han ska göra mer än vad jag visste, måla hallens väggar, tak & skåp, kökets väggar, tak & skåpens stomme så där kommer jag vara utan skåpsluckor tills de nya kommer om typ 4 veckor :o(.
Sen är det taket i badrummet, tak & väggar i vardagsrummet... så det är en hel del!!
Kommer bli underbart skönt när allt är klart, men fy vad jobbigt nu att ta ner lampor, tavlor & flytta alla möblerna!! O vart ska jag ställa soffan??? Den är ju super stor... & INGENTING får finnas kvar i rummet tydligen, jag trodde man skulle kunna ställa soffan i mitten av rummet men ICKE!!!
Nu kommer snart kära mamma hit, ska måla lite till innan.
Men jag återkommer kanske med mer ikväll.
Ha en bra dag alla!!

Inga kommentarer: