17 januari 2009

Har haft en bra dag...
Vaknade runt halv elva, städade lite & gick runt & tog det lite lugnt innan
jag började förbereda maten som idag var tacotårta.


Tacotårtan innan den varit i ugnen... gott!!!

Därefter tog jag en ganska lång varm dusch & gjorde mig i ordning så jag ej skulle möta gästerna i pyamas ;o)
Det var pappa, hans sambo, farfar & hans tjen som var gäster idag!!
Fick jätte fina blommor av dom, en chokladask & pengar som alltid är välkommet :-)
När vi smält maten lite blev det kaffe & schvartzwaldtårta (vet ej hur det stavas).. det är gott!!

O nu sitter jag här, kollar runt lite på alla fina bloggar med ögonen i kors... hahaha!!
Ska nog gå & se om där är något bra på tv (keep dreaming) som man kan se innan det är dags för skönhetssömnen... inte för att jag behöver den, men ändå ;o)

Hoppas ni har en bra helg allihopa!!!
Här kommer några bilder från diverse rum & saker i hemmet:

Helg kram!!



En gammal byrå som Prismorna inköpta på
jag fått av min mormor Hemma hos Emla fick
för ganska längesen, ta plats på kronan...
den hade hon i sitt
flickrum... nu står
den i min hall!!




Fick idag jätte fina blommor!!
De vita fick jag av farfar & hans tjej (vet ej vad dom heter... blommorna alltså:o) ),
de fick
efterträda rosorna på stolen :o)
Tulpaner!!! Som jag har längtat efter dessa vackra blommor!!
Fick dom av pappa & hans sambo, fler buketter kommer det
bli & till våren hoppas jag på en hög i ena rabatten!!






Köket innan Hörnskåp köpt på blocket
luckbyte & målning
(Luckbyte sker om
4-5 veckor)



Vardagsrummet i vinkel mot trädgården



Galgar & "nya" sekretären innan/under målning...




Galgarna är klara!! :o) Blev riktigt nöjd!!



Sekretären är inte helt klar, ska målas
inne i & en gång till utan på... Den lilla
"krumeluren" på nedersta lådan ska få
bli ljust grå.



Sängbordet fick dekoration
på lådan

Inga kommentarer: