13 januari 2009

Tisdags skitsnack :o)


(Bjuder på en i mina ögon härlig sommarbild!!)



Då va denna dagen över... idag har jag mest bara varit jätte trött hela dagen!!!

Jobbade mina 2½ timmar ikväll men innan det låg jag typ hela dagen, förstår inte denna trötthet... har varit konstant trött i flera veckor nu.

Trötthet tillhör fibro men jag brukar ändå kunna vara vaken en del, nu har det varit nästan omöjligt att hålla ögonen uppe. Måste aktivera mig om jag inte ska somna, lägger jag mig för att se någon film eller så somnar jag direkt!!

Därför har jag ännu inte sett Mamma mia... måste nog ha någon som ser den med mig, nåågon som kan hålla mig vaken :o)



Satt & kollade igenom bloggen lite & upptäckte att jag inte visat er hur rummen i nya lägenheten ser ut... ni vet ju bara hur myshörnan ser ut.. hihi.

Så när jag har städat imorgon eller torsdag kommer det några bilder!!


Ja förresten... på torsdag & fredag är det ju dax för uppföljning på rehab, ska bli roligt att träffa alla i gruppen & se hur de har det!! Va ju 8 veckor sedan programmet slutade nu & mycket kan hända på 8 veckor.

På lördag blir det litet kalas med en del av släkten, den andra delen kommer på måndag.. det vill säga på den riktiga dagen :o).

Måste dela upp kalasen så det inte blir för mycket på en gång!


Min kära lilla mamma ska komma i slutet av veckan & hjälpa mig att städa lite, hennes kompis ska även hjälpa mig med att sätta upp nya hatthyllan, lampor i taket, dimmer till kökslampan & lite sånt... ska bli skönt!!!



27år... nja... känner mig mer som 18 mentalt, men ett antal år äldre kroppsligt!!

Konstigt egentligen att man inte blir "vuxen" någon gång... jag har alltid trott att man är vuxen när man är över 25 men ack så fel jag hade!!! :o)

(Tur är väl det, verkar lite tråkigt det där med att alltid vara vuxen ;o) )


Tycker i vilket fall det är mysigt med födelsedagar på något sätt, hoppas det blir bra dagar både på lördag & måndag!!

Söndag har jag inget bestämt så då kan jag vila upp kroppen :o)



Har anmält mig till några tävlingar som alla går ut runt 19/1... man kan ju alltid hålla tummarna & hoppas på att få en extra födelsedagspresent!!

Hade varit roligt att vinna någon gång!!!

Ja... jag säger som alla andra: "jag har aldrig någon tur, har aldrig vunnit något"

Men jag har faktiskt vunnit.... några gånger när jag köpt någon lott har jag vunnit 10-50kronor!!

HAHAHA... det är ju "tanken" som räknas!!





fuktig luft+ åskväder= mer värk & oftast migrän,



Sommar+ värme= mindre värk



vinter + kyla= värk(!)... så ser åren ut för de flesta fibromyalgiker.





Det är inte ofta vädert är till för oss... konstigt att kroppen reagerar så mycket på väder tycker jag!! Har inte "forskat" i varför det är som det är med den saken... någon som vet??



Nä... nu ska jag lägga ner skitsnacket för idag & istället bädda ner mig i sängen & läsa "Lantliv", tror det är första gången jag köpt den tidningen så ska bli spännande att se om det är något att ha.


*undrar var MÅNGA av mina fotomappar på datorn har tagit vägen* :o(



Hoppas ni har det gott där ute, vart ni än befinner er!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

sushi är skit gott!!!
Jag gillade inte det i början, men det är något man "lär" sig äta :o)
Kram
Skrivet av Lotta 2009-01-13 kl 22:19 tweety svarade 14 januari 2009 klockan 08:28:
Vågar mig nog inte på det, gillar kätt bättre. Här sitter jag med en sjuk son. Ha en bra dag. Kram