18 januari 2009

Söndag & snart är det MIN dag!!!

Vet inte om det är försent att skicka in bidrag till MizanFlizans fotouppdrag... men lägger iallafall en bild här, veckans ämne har varit hår!!






Nu är ämnet färgen röd!!

Glöm inte kika in hos henne & var med & tävla!!

Själv ska jag försöka hitta något fint i rött att tävla med... men det är en färg som lyser ganska mycket med sin frånvaro i mitt hem :o)


Imorgon är det 19 januari!!! :O)
Det vill säga att det är MIN dag!!!
Hoppas på att ha tur & vinna en vacker lykta från Humlebacken, ett UNDERBART fårskinn hos addsimplicity (som skulle vara toppen att ha i gungstolen!!) eller god dofttvål
hos anskuskammare!! Alla dessa tävlingar/utlottningar avslutas på MIN dag :O)

Har faktiskt haft en överraskande "bra" fibrodag!!

Trodde jag skulle ligga hela dagen efter gårdagens kalas, men det gjorde jag inte :o)


Har varit i Malmö 6 hämtat den gamla mjölk kannan som jag köpt billigt på tradera,




passade på att gå in på ÖB när jag ändå var där utanför... så mycket mer de har i Malmö än här i Lund!

Köpte en liten lykta med frostat glas som jag satt på bordet på altanen (glömde ta foto på den så det kommer vid ett senare tillfälle),



en glas"vas" med franska liljan på locket




& så hade de rea på zinkspannar!!!

Köpte 3 stycken 10liters spannar för 29kr/styck, den ena ska mamma ha & de andra 2 ska få dekoreras med någon vacker blomma & sedan stå i trädgården, köpte även 2 stycken 1½liters spannar för 10kr/styck som jag inte vet vad jag ska göra med ännu :o)


Funderar på om det ska bli någon målning av sekretären idag eller inte... vill men vet att jag egentligen behöver vila kroppen inför dagens arbete & kalas...

Det är inte lätt att bestämma vilket som är "viktigast", men iallafall är ju målningen mycket roligare!!!

Får se vad det blir...
Nu ska jag iallafall äta rester från gårdagens middag!!


Ser ut som om denna ängel har det mysigt &

trivs ovanpå mitt linneskåp :O)

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du har hittat till min sida. Självklart får du länka till min blogg, alltid roligt med andra som har fibro och visst vill man att det ska uppmärksammas lite mer. Det är inte många som vet vad fibro egentligen är. Ibland önskade man att man hade en sjukdom där det verkligen syns utåt att man är sjuk så att folk hade mer förståelse.

Hoppas du får en bra dag!

Mvh Terese