23 mars 2009

Försäkrad!!

Nu är Aailah försäkrad, fick bli IF-försäkring eftersom alla andra bolag som jag tittat på har självrisk + ca 20% avgift på veterinärskostnader. IF har endast självrisk, iofs ganska mycket (2500kr) men med 20% av kostnaden kan det bli MYCKET mer än 2500kr!!
I försäkringen ingår bla livförsäkring, olycksfall, sjukdom (dvs veterinärsbesök), mediciner utskrivna av veterinär och rehabiliteringskostnader. Jag såg inte någon att av de andra bolagen hade ersättning för mediciner och rehabilitering... så det blir nog super!!

Igår gick jag med som medlem på sidan www.alltomhundar.com som verkar vara toppen bra, full med info. Jag skrev en förfrågan om någon hade bra tips på rastningsplatser och promenadrundor här i närheten. Fick nästan direkt svar av en tjej med shäfer att hon bodde här oxå och visar gärna oss... vi bestämde att ta en runda klockan 17 idag. Jag var precis ute för att hämta en sak jag skulle låna av mamma... då kommer en tjej ut i trädgården och frågar om jag heter Lotta- det va hon :0)
Alltså bor vi precis mittemot varandra!!! Så nu vet vi vem vi ska leta efter när vi ska ses sedan... hihihi.

Inatt har Aailah sovit gott hela natten, hon har legat i min säng och trots att hon är så liten så tog hon upp halva sängen så jag kunde ej göra annat än att ligga fint på rygg. Klockan var 08.30 när hon vaknade!!! Ganska skönt faktiskt om hon blir som Affe, att hon kan sova "länge" på morgnarna.
Men det kan vara oxå för att vi har börjat gå ut mer utanför trädgården än vad vi gjorde de första dagarna (eftersom hon fryser och ej vill vara ute när det är kallt), vi har gått 2 längre rundor idag och det blir en 3:e. Sedan har vi oxå börjat ta fram klickern... går jätte bra hittills!!! Hon tycker det är MYCKET roligare att träna med den än utan!! Har inte riktigt bestämt mig än men tror jag kommer köra med både klicker- och "vanlig" träning.

Imorgon är det dax att börja jobba igen... känns som om det var evigheter sedan jag var på jobbet!! Jag ska först till en sjukgymnast på dagen och då ska Aailah få vara själv hemma ca 1 timme (har tränat på att vara ensam), när jag sedan jobbar på kvällen ska mamma passa henne. Skönt att vi har "mormor" som kan ställa upp som puppi-vakt :-) Aailah blir så glad varje gång hon ser "mormor"... kanske inte så konstigt när man blir bortskämd... hihihi- det är väl så mormödrar gör med sina barnbarn!!!


Nu ska jag/vi lägga mig/oss och vila innan rundan så att kroppen orkar, har varit igång sedan imorse känns det som... men jag vet inte vad jag har gjort egentligen.. hahhaha





Inga kommentarer: