16 mars 2009

Hemma!!

Nu har jag varit hemma lite efter semestern!! Verkligen behövligt att komma hemifrån och slippa tänka på alla "måsten".
I lördags när vi körde hem från Halmstad så körde vi in om för att hälsa på Aailah... gud vilken skillnad det var sedan sist jag såg henne!!!
Inte mycket större men lite rundare om magen :-) Pigg som en liten räka och riktigt busig!!
Det slutade med att hon åkte med mig hem igen :-)
Fast ännu är hon inte min på papper, ska ringa veterinären idag och få tid till ny besiktning och om allt går som jag vill då så skriver vi papper så fort som möjligt. Men om det visar sig att det är något annat som är fel på henne så lämnar jag tillbaka henne fast det isåfall kommer kännas sååå tomt!!
Men jag hoppas så klart på att allt går bra så hon kan förbli min!!!
Just nu ligger hon i mitt knä här framför datorn... hon är väldigt sällskaplig och modig tös, inte alls blyg för människor vi möter ute. Men hon följer mig, så hon går inte fram till alla. Idag gick vi en liten runda med koppel för första gången, det gick jätte bra :-)

På nätterna var tanken att hon skulle sova i sin bur vilket hon oxå gör... men inte direkt, hon måste först ligga på mitt bröst och mysa medans jag läser :-) sedan får jag lägga ner henne i buren där hon fortsätter sova hela natten.
Duktig är hon oxå på att säga till när hon behöver gå ut, har bara hänt 1 gång att hon kissat inne och då var det på en tidning.
Ja... med andra ord går allt (hittills) jätte bra!!

Låg med skit migrän hela dagen igår och kvällen i förrgår så jag har inte orkat göra något annat än att sova och ta hand om Aailah, men idag mår jag bättre "peppar, peppar".

På fredag ska jag och syster till Malmö och se Laleh, var ett tag sedan hon var ute på sin senaste turné så det ska bli skoj. Laleh har sån glädje när hon står på scenen, man går därifrån med ett leende på läpparna!!
Lördag blir det full rulle... jag, syster och kompis K ska till hundutställningen i Malmö, sedan ska jag och syster till morfar och välkomna vår kära morbror som kommer hem på besök (bor i USA) och på kvällen blir det nog sing star hos kompis K i Malmö. Men först måste jag se om någon kan passa Aailah.

Idag blir det en lugn dag, eventuellt besök av A och senare även av mamma och hennes vän B. Hoppas att mamma är sugen på mat från Asian take away idag... jag har velat ha sån mat sedan 2 veckor tillbaka men vill gärna ha sällskap när jag äter.. och speciellt när det är "hämtmat".


Här kommer lite bilder på min tös från denna helgen (hon är 9 veckor)!


Tagen på bar gärning :-)






Vill helst inte ligga på golvet/filten eller i buren




I kompis Ks knä... hon ligger och "suttar"









3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller alla tummar för att allt går bra den här gången och att hon kan stanna för gott hos dig.
Lycka till kramar i massor!

Monachos sa...

Hon är ju bara så söt. Hoppas det är ok nu och vet.besiktningen går bra. Jag hade en gång också en förhoppning att min jycke skulle sova i en stor bur jag hade. Och det gjorde han den första veckorna. Och då hade jag även haft den hos uppfödaren också så lukten fanns i den från syskon och mamma. Men sen så tog det slut och han fick fullkomligt panik i den. Och numera är den en tillflykt för katterna utomhus och jycken han ligger i sängen :) Så mysigt så och grusigt.

Må gott/M

Pia heter jag! sa...

Åh vad gudomligt söt hon är!!! Håller tummarna!

Pussa henne från mig!! Kram