25 mars 2009

Vart tog den här dagen vägen??? Jag skulle hinna med att både vila och städa idag, passa på när Aailah inte är hemma så det går snabbare plus att jag inte har annat att göra... det är ju såååå tomt!!
Vad har jag då hunnit???? sova!!!! Somnade på soffan när jag kom hem typ och har i princip legat där hela dagen... jäkligt skönt men ack så irriterande!!! Nu kan jag ju inte städa... genom att ligga så länge har jag fått ont i axlarna och höger höft. Så nu får jag väl snällt ta det lugnt ikväll :-)
Men det kan vara skönt det oxå!! Måste iallafall försöka renbädda sängen...

Jo...Aailah har åkt med mamma till Halmstad idag, jag kunde ej följa med eftersom jag jobbar morgnar. Men imorgon ska jag åka med morbror från USA och morfar upp dit, min systerdotter E fyller 5 år... så det blir kalas!!!
Har varit en del oförutsedda utgifter denna månaden men har ändå kunnat köpa present till E (som tur är... )... den bästa tycker jag är en Hello Kitty väggklocka med hennes namn på urtavlan. Hittade den på tradera, kommer bild på den senare har inte tänkt på att ta kort av den ännu :-)



Över till min kusin C....
Hon avlivade sin lilla Kira i måndags pga en del olika omständigheter :-(
Kira är en omplaceringshund som haft 4 ägare på kort tid, man vet ju inte vad hon varit med om hos tidigare ägare, hur de tränat/inte tränat henne osv.
Så... du kusinen... du har gjort HELT rätt!!! Det var det bästa för både Kira, dig och katterna!!! Försök att tänka på det som att du har gjort hennes sista tid i livet till en bra tid med mycket glädje och umgänge!!!
Du hade ingen ärlig chans att träna henne och lära henne de saker hon inte kunde.
Du har verkligen gjort allt du kunnat för att få det att funka så försök att se detta som ett sista "val" (som det oxå var), alla andra möjligheter och omöjligheter har du provat innan och det funkade inte...


Hittade denna vackra dikt som jag ville dela med mig av till dig C, där är din Kira och min Affe nu....


I den vackraste natur, med djupa skogar och en stor grön äng
Finns en hemlig plats som är bättre än husses och mattes säng
Klimatet är perfekt, min päls känns lagom stor
Här finns porlande vattenbäckar, där de badtokiga bor
Inne i skogarna håller de äventyrslystna till
På den stora ängen springer alla som vill
Mest de långbenta som älskar att bara springa
Andra ser till att härlig hundsång genom skogarna klinga
Några har till uppgift att valla in oss när det är festSmåhundarna är de som har det allra bäst
De vaktas av de större, alla tas omhand
Varje hund har en egen uppgift i vårt härliga land
För att komma in i hundhimlen finns det vissa krav
Någon ondska och egoism vill vi inte veta av
Man måste vara trofast, ärlig, glad och snäll
Dessutom beredd att dela med sig av sin fäll
Om någon behöver sällskap, ska man kunna ta sig tid en stund
Kort sagt; för att bli insläppt måste man vara hund...
Anonym


Tänker på dig tjejen!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint gumman!!! Tårarna kommer smyggande av o läsa både dikten o de du skrivit till mej.. De värmer o höra!!
massa kramar Christel