07 mars 2009

Varför?????

Varför händer allt på en gång?????

I natt hade Affe (min hund som bor hos mamma) ramlat, förmodligen en propp i hjärnan- han kunde inte stå på benen.
Eftersom att han nästan är 14 år och han har varit dålig till och från ett tag så togs beslutet att han skulle få lämna oss med flaggan på topp!!
Han har det bra nu, ingen som rostar bröd så han behöver bli rädd (ja... han var rädd för brödrosten :-) ), ingen som skjuter raketer eller annat som han inte tyckte om.
Han har haft ett bra liv och fick lämna det med värdighet!!
Han åkte till en veterinär som bor på en gård, där fick han träffa en tik som han gillade :0)
De luktade på varandra och var glada, han fick en lugnande spruta och sedan fick han den spruta som han somnade av. Han hade roligt och var glad innan han somnade, det känns skönt att veta!!

Alla är vi ledsna men man får ju tänka på Affes bästa och detta var det bästa beslutet tycker jag. Man får i ett sånt läge inte vara egoistisk och behålla en sjuk hund bara för att man tycker det är jobbigt och man vill ha den kvar!!



Allt känns skit just nu, men tårarna är slut...


Fick ett mail av Aailahs uppfödare, hon skrev att Aailah mådde bra efter omständigheterna. on har ätit och druckit lite.
Men jag tror att jag har bestämt mig för att inte ta tillbaka henne utan istället skaffa en renrasig hovawart senare i år.
Jag tänker såhär: hur kan jag lita på att hon är frisk bara för att uppfödaren säger det, uppenbarligen är det ingen bra veterinär heller som hon går till med sina hundar. Igår på djursjukhuset sa de oxå att det kunde vara en infektion, ett medfött fel och att hon inte hade några utvecklade muskler på bakbenen... så något mer än uttorkning är det uppenbarligen!!



Det är bara att försöka kämpa och gå vidare!! Givetvis kommer jag inte släppa kontakten med uppfödaren förrän jag fått veta hur allt gått!! Konstigt att man kan bli så kär på ett dygn!!!
På tisdag åker jag till Halmstad och stannar där till lördag, ska med systerdotter E till busfabriken :0)
Sedan den 20/3 ska jag och syster se Laleh i Malmö, innan konserten hoppas vi på att få med mamma och E till Malmö så vi kan gå ut och äta på restaurang allihopa... hade varit så skoj!!
Vi alla behöver ha något annat att tänka på, något roligt!!
20/3 kommer morbror hem från USA :0)
Nu ska jag försöka vila lite, se om någon vill umgås med mig ikväll... vill ha myskväll med chips och film känner jag.
Trevlig helg alla och stort tack för alla fina kommentarer ni gett mig!!! Alla styrke kramar... de behövs kan jag lova!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så tagen att jag inte vet vad jag ska skriva! Tänker på er!

Monachos sa...

Usch allt på en gång men 14 år och flaggan i topp vad kan man mer begära även om det känns jobbigt så vet man ändå innerst inne att det är ett rätt beslut men det är ett tungt beslut att ta.

Min förra hund blev 13 och han var också pigg och glad när han fick somna in men jag visst också att det var just då och det ändrades från dag till dag. En härlig promenad och lek i snön med barnen innan veterinären. Och det känns skönt att tänka på.

Hoppas du får en trevlig tid hos syrran och annat att tänka på.

Styrkekramar /M

Anonym sa...

Får tårar i ögonen när jag läser vad du skriver.
Jag tänker på dig!
*kramar om*

Anonym sa...

hej!usch vad jobbigt med Affe.. men verkade vara ett underbart slut för honom...
kikade in här eftersom du varit hos mig. jag kommer tillbaka

Anonym sa...

Detta visste jag ingeting om syster. Du måste berätta för mig. Tycker verklgien det är jätte tråkgit och mina tårar rinner när jag läste detta. Tycker vi kan ta en fika så du får annat att tänka på. Kramar och Pussar/ Amanda