18 februari 2009

Jag vill, jag vill, jag vill, JAG VILL!!!!!!

Satt igår & tittade på hundar på blocket & drömde om att jag hade en egen... helt plötsligt dök det upp en annons om valpar som är blandras Hovawart, schäfer/rottweiler...

Ni som läser vet nog inte att jag hade en hovawart när jag var liten (familjen hade), detta är en helt UNDERBAR hund som gav mig så mycket glädje!!!
Bonnie hette hon & hon fanns hos oss från jag var 6 år tills jag var ca15 år, efter sig lämnade hon en mycket stor saknad. Vi hade när jag var 13 år redan skaffat Affe som lindrade saknaden lite, men saknaden finns fortfarande kvar!! Affe är en underbar pojke som jag älskar jätte mycket, men Bonnie var speciell... mitt allt!!!


Iallafall... när jag såg denna annons var jag bara tvungen att skriva ett mail & fråga om hon tänkt på fler kullar, eftersom jag är halvt sjukskriven idag så är det lite svårt att slänga upp 5000kr bara sådär. Fick ett svar där uppfödaren även skriver att jag om jag kan & vill kan få avbetala på 2-3 gånger... nu väntar jag på ännu ett mail från uppfödaren sen ska jag se om jag kan få hjälp att betala den första avbetalningen.
Valparna är leveransklara 7/3 vilket är perfekt då jag den 10/3 har semester (hoppas jag)!!!


Tänk vad en hund hade förändrat mitt liv... jag hade mått så mycket bättre i både kropp & knopp!!! Ute & promenera långa turer som hjälper kroppen att slappna av & mjukas upp, ha någon här hemma hela tiden som ger mig kärlek, som jag kan skratta & gråta med.
Kanske kan det vara så att både promenader & kärlek ger mig så mycket att jag kan sätta ut någon medicin....

Ja... det hade varit helt underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Uppdatering kommer..... jag hoppas dock inte på för mycket utan det jag skrivit är mycket från mina drömmar om hur det hade varit om jag hade haft en liten älskling.


Håll alla era tummar för mig!!!
Dröm kan bli verklighet!!!

Inga kommentarer: