23 februari 2009

Trötter...

...det är vad jag är!!! Sitter nästan & sover :0)
Har varit ledig idag men är ändå helt förstörd i kroppen :0(

Jag var hos farfar idag och skulle lämna korsord som min mamma sedan många år tillbaka samlar på till honom från Allers. Det är hans "terapi" när han är hemma på kvällarna och inte ute och ränner på stan med sina vänner :0)
Stannade där några timmar och pratade... vi plockade fram gamla fotoalbum och tittade i...
så skoj!!
Har lånat hem ett album från 40-talet med bröllopsbilder på farmor och farfar, familjefoto och en massa andra vackra små svart/vita foto. Tycker det är skoj att titta på och ska se om jag kan scanna in något på datorn för att själv kunna ha i min ägo!!
Tror att farfar oxå tyckte det var skoj, han fastnade i ett album som en gammal god vän gjort till farmor när hon fyllde år någon gång.
Farfar satt och log åt gamla minnen om knake med "gubbarna" i kollonien, dans efter middagar, när grannfruarna pga. att deras män "var tråkiga" kom in och firade midsommar tillsammans med farmor och farfar och deras vänner och en massa andra roliga minnen och jag satt och log när jag tänkte på allt roligt jag gjorde med farmor när jag var liten.

När jag var sjuk och hemma från skolan eller ledig så ville jag gärna vara hemma hos farmor och farfar... där fick jag god mat, spela spel, höra sagor, se på när farmor virkade eller lade stora puzzel mm :0)
Undrar hur många gånger jag var med farmor på kulturen och i botaniska trädgården!!!
Älskade att gå och titta på allt fint och umgås med min farmor!!!
Varje torsdag var det simning som gällde, var jag då där så fick jag givetvis följa med och simma... sedan gick vi till ett café och åt bullar och drack jätte god jordgubbsaft... kan minnas hur saften smakade!!!

Min farmor har alltid betytt väldigt mycket för mig, tyvärr lämnade hon oss hastigt för snart 12 år sedan. Hon betyder mycket för mig fortfarande, har fått så många glada minnen med henne som jag kan tänka tillbaka på... och jag minns dom väl!!

Försöker vara glad att jag fick så pass många år tillsammans med henne, men ibland är det svårt... hade just nu velat vara med henne... bara få krama om!!!
Men... man kan inte få allt som man vill tyvärr!!

Har en kär vän som har haft en jobbig dag idag!! Tänker på dig och önskar att jag kunde göra något för dig... men tyvärr har jag inte den makt som krävs för att hjälpa.
Älskar dig!!




De gyllene ögonblicken i livets ström
rinner förbi oss och vi ser inget förutom sand;
änglarna kommer för att besöka oss,
och vi känner dem först då de är borta.


George Eliot

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig stund du hade tillsammans med din Farfar! Blev lite tårögd när jag läste ditt inlägg och mina tankar gick till min älskade Mormor, som gick bort för snart 18 år sedan. Hon är fortfarande med mig och jag skulle så gärna vilja bara få krama henne igen... Är glad över mina minnen och tar ofta fram dem och minns.
Hoppas du är piggare idag och att det blir en bra tisdag.
Sköt om dig!