12 februari 2009

Vad har du för ljuskälla i hallen???

Idag har jag mest tagit det lugnt hela dagen, legat i soffan & degat :0)
Faktiskt ganska skönt att strunta i alla "måste"!!

Igår var plutte här, beställde pizza på en "ny" pizzeria någonstans i stan.. det blev oxfilé & gorgonzola på pizzorna & hemkörning!!!

Det är faktiskt första gången jag får pizzan hemkörd :0)

God var den iallafall & mätta blev vi!!


När klockan var lite över nio satte vi på filmen vi skulle se som jag köpt på Willys för 40kr.. vi var lite fundersamma om vi skulle orka se hela eller det skulle sluta med att vi båda låg & halv snarkade (hahaha... jag snarkar inte!!!). Men vi provade & vi lyckades se hela!!!

Den var så spännande & bra så det gick inte att somna!! Filmen vi såg var Bankok Hilton, 3½timme lång va den. Jag har sett eller läst den historien innan men då slutade den inte på samma sätt som i filmen... den var bra iallafall!!!


Jag har inte fått tag på någon tallrikshylla... & nu har letandet upphört!!
Tog mina gamla tavel hyllor från IKEA och målade dom vita, sen fick de upp på väggen där de nu leker tallrikshylla...




Blev riktigt nöjd med det!!!


Jag har även fått tag på hönsnät & en man som hjälpt mig att fästa det på mitt ena gamla fönster. Blev lite fundersam på om jag inte ska ta & göra om det andra igen så de ser likadana ut... vad tycker ni??




Tro det eller ej, men vintern har kommit till Lund!!! I förrgår snöade det som bara den... & det ligger fortfarande kvar!!!!

Men mycket har töat bort... Hade varit roligt om barnen här kunde fått åka skidor & pulka på sportlovet nästa vecka!!


Mitt köksfönster har fått prydas av en bunke blåbärsris i en gammal mjölk kanna som är köpt för 19kr på tradera.




Imorgon är det möte på jobbet, sen ska jag & mamma kanske köra till IKEA & se om vi hittar rullgardin till mitt vardagsrum, 2 fiiina hall lampor & kanske något annat fint.


Vad har du för lampa/ljuskälla i din hall?? (skriv gärna en kommentar & berätta, om du har blogg & om du vill så hade det varit skoj att se en bild!!)


Det va längesen jag var på IKEA, så kan bli skoj att se vad de fått in för nytt unför våren!!

Nu ska jag snart gå & lägga mig... är skit trött trots att jag bara vilat idag. Men det kanske är behövligt efter så lite sömn som jag fått i en veckas tid... har ju inte somnat förrän 02-04.00 på nätterna. Hoppas det blir ändring på det nu!!!


Helgen är jag ledig, har inget planerat som det ser ut nu.



Sov gottigt!!!


Kramar

Inga kommentarer: