22 februari 2009

What a day!!!

Fy vilken dag det varit idag (eller vad tycker du Tweety??)!!!
Imorse va det skit farligt på vägarna... det snöade hela kvällen igår så det låg en hel massa snö på marken imorse. Problemet var bara att termometern visade plus grader & det små regnade, så det var hal snö på vägarna!!!
På väg till jobbet va där en bit som där låg extra mycket blöt snö eftersom där inte kör så många bilar på helgerna (inne på ett skolområde)... där fick bilen inget grepp alls så jag bara kasade rundor.




Igår kväll





På jobbet var det full rulle, en av våra brukare fick ett stort ep- anfall. Ingen av oss som jobbade hade sett denna brukaren få anfall tidigare (det finns olika sorters anfall) så det var lite obehagligt innan vi kom på vad det var... och även efter!

Min rygg & mina axlar/armar är helt pajade :0(
Har fruktansvärt ont!!!
Men när mamma var här hjälpte hon mig att sätta på min tens (apparat med elektriska impulser som är super skönt för att lindra smärtan lite), så j-vla skönt!!!
Tyvärr kan jag ej få på den själv då jag inte får bak armarna så jag kan fästa plattorna så det är inte så ofta jag kan använda den.
Var tvungen att ta av den för en stund sedan eftersom plattorna började klia som bara den, är allergisk mot ett ämne som finns i klister på plåster och sådana saker.

Ringde till min gamla arbetskamrat A.M från UMAS, skoj att prata ibland när man jobbat tajt ihop i ganska många år!! Allt är nästan som "vanligt" på det jobbet lät det som... skönt att jag tog mig i kragen och kom där ifrån, det var det ingen som trodde!!
Det är ju nästan exakt 3 år sedan jag jobbade där för sista gången... tiden går snabbt ibland (dock ej när man väntar på något gott).
Började jobba där sommaren efter studenten och eftersom det var bekvämt att ha ett jobb och man trivdes med de flesta av arbetskamraterna så stannade jag några år.. alltså några år för mycket!!
Iallafall så hoppas jag att A.M kommer och hälsar på mig när jag hämtat hem Aailah, var skit längesedan vi träffades!!

Min kära kompis K var inom här 10 minuter idag innan hon skulle på bio... hon är för go!!!
Fick ett paket av henne innehållande ljushållaren här nedanför... "det stod Lotta skrivet på den" sa hon :0) Tack min söta vän!!!

Detta är sådant som man alltid finner plats till, den är ganska stor... är dålig på att uppskatta storlek (eller vad säger du Plutte??) men stor är den.




Har fått upp mina "nya" tavlor på väggen i köket... kan ej skriva att de är helt nya eftersom de består av en ram från ikea som är målad ljusgrå och sedan är det papper från någon gammal tidning!!
På den ena är det råd om hur man kan ta bort olika sorters fläckar och på den andra är det några små recept. Blev jätte fint tycker jag!!







I fredags var jag och mamma ute på en liten shopping tur, hittade på öb en transportväska till Aailah som jag hoppas att hon ska kunna ha några månader iallafall. Väskan kostade 149kr... skit billigt om man jämför med vad de kan kosta!

Hon fick även några andra saker, halsband som hon får ha när hon vuxit till sig lite (tror hon kommer att ha katthalsband någon/några veckor först), en mysig filt, shampoo så hon blir fin i pälsen, en vattenflaska med skål som är kanon att ha på promenader eller resor, en "trasa" (sån med 2 knutar), en underbart söt liten hund som piper när man trycker den på magen & till sist ett paket bajspåsar såklart :0) De är faktiskt miljövänliga oxå!!

Färgerna på hennes saker ska så gott som det går vara i svart & ljusrosa, tycker det passar till henne!






















Såhär mysigt får hon det på hemfärden



Vad tycker ni denna sötingen ska få heta?? Hon måste ju ha ett namn!!




På grund av stress igår morse och migrän igår kväll så fick jag inte i mig någon mat (jag vet... migränen kan ha lite av sitt ursrung där ifrån!!) på hela dagen, idag har det oxå varit full rulle hela dagen. Men nu ikväll blev det korv med mos från Jeppas :0) Gott!!!


Nu måste jag nog lägga mig i soffan och försöka slappna av lite, det kommer en ny dag imorgon som dock är utan jobb!!!
Hihi... det vet jag en som inte tycker om... alltså en som inte tycker om att jag är ledig imorgon. Men jag förstår dig!!
Ska tänka på dig när jag ligger här hemma och gottar mig!!

Hade det inte varit för Tweety så hade jag fått jobba 6 dagar i rad, och då inklusive 2 dagar med 10 timmars pass!!! Så det är ganska bra att hon jobbar ändå :0)

Nä fy vad elak jag är!!


Har du hittat på något roligt i helgen?? Eller du har oxå jobbat???



Take care!!!

1 kommentar:

Monachos sa...

Va kul att få shoppa loss. Det finns ju hur mycket som helst till hundar. Och hon är ju bara för söt. Ser fram emot mer bilder när du får hem henne.

Tänk att jag är också allergisk mot plåsterklister. Inte alla men många. När jag var runt 20 så gick jag bara i högklackade pumps. Alltid skavsår = alltid plåster och tills sist en allergi.

Må gott/M